شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
کاوه تیموری «هنر خوشنویسی در مدرسه» را نوشت

«هنر خوشنویسی در مدرسه» با نام فرعی «ارایه نکات تعلیمی برای علاقه‌مندان، مربیان و مدرسان» نوشته کاوه تیموری، خوشنویس و پژوهشگر منتشر شد. یکی از ویژگی‌های این کتاب نسبت به تالیفات مشابه ارایه سرمشق‌های ساده است./

تیموری به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: بیشترین هدف من از تالیف و انتشار این کتاب، ارتقای توانمندی‌های دبيران هنر و معلمان علاقه‌مند بوده‌است. اين كتاب، حاصل سال‌ها تحقيق در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی و همچنین تدريس در کلاس‌های انجمن خوشنويسان ايران، مراكز تربيت ‌معلم و مراكز آموزش عالی فرهنگيان است. 

وی افزود: بر اساس همین تجربیات دریافته‌ام که تعليم هنر خوشنويسی می‌تواند با پرهيز از ارایه نكات سخت و مشکل، سرمشق‌های نامناسب و دسترس ناپذير كردن خوشنويسی به هنری آسان ياب و شيرين برای بچه‌ها تبديل كند. 



این هنرمند و محقق خوشنویسی همچنین اظهار کرد: در کتاب‌های هنر مدارس دوره‌های ابتدایی و راهنمایی، سرمشق‌های دروس خوشنویسی معمولا ابیاتی بسیار سنگین بود که دانش‌آموز به هیچ عنوان نمی‌توانست معنای آن را دریابد و همین مساله باعث دلزدگی آن‌ها از خوشنویسی می‌شد. به همين دلیل سعی کردم سرمشق‌های این کتاب، ساده و همراه با نکات تعلیمی باشد. به عنوان مثال، یکی از سرمشق‌های این کتاب این جمله است: «راستی موجب رضای خداست». 

تیموری در پایان گفت: اصلی‌ترین مخاطبان این کتاب همكاران فرهنگی من، به‌ويژه دبيران هنر و معلمان مدارس ابتدايی هستند که می‌توانند با استفاده از نکات و آموزش‌های کاربردی این کتاب به رونق تعليم خط در كلاس خود اضافه کنند.   

«هنر خوشنویسی در مدرسه» نوشته کاوه تیموری با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 14 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب آبان روانه کتابفروشی‌ها شده‌است. 

کاوه تیموری، هنرمند و مدرس خوشنویسی دارای مدرک کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران است و سابقه 25 سال تدریس در انجمن خوشنویسان ایران، مدارس و مراکز آموزش عالی فرهنگیان را دارد. 

تیموری هم‌اکنون سردبیر فصلنامه «رشد آموزش هنر» است. 

«بررسی زندگی و آثار خوشنويسی غلامحسين اميرخانی»، «راز خط در آثار استاد امیرخانی»، «راز نقاشی‌خط استاد جلیل رسولی»، «نگاهی به آثار جلیل رسولی» و «معراج سبز: چهل حدیث نماز» از کتاب‌های منتشر شده تیموری به شمار می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها