دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
آلمان در انتظار روز کتابخوانی 2013

سراسر کشور آلمان در نیمه نوامبر 2013 میزبان برنامه‌های دهمین دوره روز کتابخوانی خواهد بود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، 15 نوامبر 2013 (24 آبانماه) در کشور آلمان روز کتابخوانی است و تا کنون بیش از 50 هزار نفر برای شرکت در برنامه‌های این روز اعلام آمادگی کرده‌اند که این رقم در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید. این در حالی است که کتابخوانان و علاقه‌مندان تا 14 نوامبر فرصت دارند در سایت رسمی این برنامه ثبت نام کنند. به همین دلیل شمار شرکت کنندگان در این برنامه تا آن روز افزایش خواهد یافت.

برنامه روز کتابخوانی سراسری آلمان در سال 2004 از سوی بنیاد کتابخوانی با همکاری هفته‌نامه «دی سایت» راه‌اندازی شد و از آن زمان تا کنون هر سال در ماه نوامبر برگزار می‌شود. از سال 2011 تا کنون هم شرکت ملی راه‌آهن آلمان در برگزاری برنامه‌های این روز مشارکت می‌کند. 

بنابر اعلام برپاکنندگان این روز، هدف نهایی آن است که امسال 100 هزار کتابخوان را جذب این برنامه‌ها کنند.

نحوه برگزاری این روز چنین است: هر فردی که از بلند خواندن کتاب لذت می‌برد، در روز کتابخوانی سراسری در آلمان برای دیگری با صدای بلند در نقاط گوناگون از مدرسه‌ها گرفته تا مهدهای کودک‌، کتابخانه‌ها و فروشگاه‌ها به کتابخوانی می‌پردازد. این برنامه‌ها نقاط غیرمعمول را هم شامل می‌شود، زیرا تخیل حد و مرزی نمی‌شناسد. 

براساس آمار و ارقام، سال پیش 48 هزار نفر در برنامه‌های این روز شرکت کردند که از این تعداد 1000 نفر را سیاستمداران تشکیل می‌دادند و 150 نفر نیز چهره‌های شاخص سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای و ورزشی بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها