شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
تجلیل از کتابدار پیشکسوت کتابخانه وزیری با 50 سال سابقه خدمت

محمد‌علی دست افشان، مدیر عامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد با اشاره به برپایی نخستین دوره جشنواره خیران کتابخانه‌ساز گفت: در این جشنواره از کتابدار پیشکسوت کتابخانه وزیری، محمد‌رضا انتظار بقیه آلله با 50 سال سابقه خدمت تجلیل شد./

دست افشان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این جشنواره با حضور مسوولان بلندپایه استانی، شخصیت‌‌‌ها و مسوولان نهاد‌های فرهنگی، مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی و مدیر کل امور مشارکت‌ها و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شخصیت‌های دانشگاهی در روز پنجشنبه 9 آبانماه برگزار شد.

وی با اشاره به حضور یکصد کتابدار در نخستین جشنواره انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد عنوان کرد: در این مراسم از یکصدتن از کتابداران این استان دعوت شد و از محمد رضا انتظار بقیة‌الله کتابدار پیشکسوتی که 50 سال است عهده‌دار کتابخانه وزیری یزد است، تجلیل شد.

مدیر عامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد افزود: علاوه بر 32 خیر کتابخانه‌سازی که در این مراسم تجلیل شدند، سه نفر از خیران حاضر در این مراسم برای احداث کتابخانه اعلام آمادگی کردند که زمينه مشارکت آن ها از هفته‌آینده فراهم می‌شود.

دست‌افشان با اشاره به تجلیل از پدر شهیدی که اقدام به احداث کتابخانه در این استان کرده‌است، گفت: این پدر شهید یزدی با وجود تمکن محدود مالی با استفاده از وام و با سختی و باوجودمشقت وضع زندگی خود، ساخت یک کتابخانه را به عهده گرفت و در این مراسم از این شخصیت نيز تجلیل شد.

وی درباره سرفصل‌های کلی برپایی انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد و اهداف برپایی نخستین دوره این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره در چهار محور مخاطبان خود را مورد خطاب قرار داد که نخستین بحث، تهیه زمین و نیاز مبرم اداره کتابخانه‌های استان در این زمینه بود که لزوم و ضرورت آن برای مخاطبان تشریح شد.

مدیر عامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد با بیان این‌که ساخت و احداث کتابخانه و همچنین تجهیز و امکانات کتابخانه‌ای از دیگر موارد ضروری در حوزه نیازهای انجمن خیران کتابخانه ساز استان بود، که در این جشنواره مطرح شد، گفت: نیروی انسانی مورد نیاز و پاسخگو از دیگر مشارکت‌های ضروری انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد محسوب می‌شود که در این جلسه درباره ضرورت این همکاری‌ها صحبت شد.

دست افشان با اشاره به تجلیل از 32 نفر خیران کتابخانه ساز استان یزد که ظرف 50 سال گذشته اقدام به ساخت کتابخانه کرده بودند، عنوان کرد: خیران تجلیل شده عضو انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان نبودند اما قرار است با تشکیل پایگاه خاصی در زمینه نهضت کتابخوانی، از اعضای انجمن خیران کتابخانه‌ساز دعوت شود تا این افراد در حوزه کتابخانه‌ سازی و کتابخوانی مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به رایزنی با افرادی مانند حسین اعلایی ـ از پیشگامان مدرسه‌سازی در کشور و افراد متنفذ در حوزه صنعت و معدن و تجارت ـ در این جشنواره افزود: امیدواریم با رایزنی ‌های مطرح شده بحث مشکلات سخت افزاری و نرم‌افزاری کتابخانه‌ها برطرف شود.

مدیر عامل انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد درباره مهم‌ترین دستاورد‌های برپایی نخستین دوره این جشنواره گفت: اعلام آمادگی خیران کتابخانه‌ساز تا مشارکت برای ساخت کتابخانه مرکزی و استاندارد در استان، اهمیت کتابخوانی، حرمت گذاشتن به اصحاب قلم و توجه ویژه مسوولان و مردم و نهاد‌های فرهنگی و تاثیر پایگاه‌های مشارکتی در حوزه فرهنگ و کتابخانه‌سازی از مهم‌ترین دستاورد‌های این جشنواره بود که فقط نیازمند مدیریت فرهنگی و هدایت سرمایه‌ها در مسیر درست است.

وی درباره تعداد کتابخانه‌های خیرساز در این استان گفت: استان یزد دارای 113 کتابخانه نهادی و 31 کتابخانه خیرساز است اما کتابخانه‌های دیگری نیز از سوی خیران در جنب مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و محله‌ها تجهیز و ساخته شده که جای تشکر دارد که در این مراسم فقط از افرادی تجلیل شد که کتابخانه احداث‌کرده‌بودند و این مرکز به بهره برداری رسیده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط