سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
افزایش 2 برابری آثار نویسندگان یزدی در هفتمين دوره جایزه «گام اول»

بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد از افزايش دو برابری آثار نويسندگان يزدي در هفتمین دوره جایزه «گام اول» خبر داد./

بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در حاشیه برگزاری آیین پایانی هفتمین دوره جایزه «گام اول» درباره شرکت‌کنندگان اين استان گفت: در این دوره با توجه به میزبانی استان یزد شاهد افزایش دو برابری آثار نويسندگان اين استان بودیم که از این نظر قابل توجه است.

وی افزود: امسال 30 اثر در جایزه «گام اول» از استان یزد شرکت داشتند و دو اثر نیز شایسته قدردانی شناخته شدند. امروز در استان ما اتفاق خوبی رخ داد و می‌توان نویسندگان را برای ارایه کارهای قوی‌تر تشویق کرد. ما چندان به دنبال ارایه آمار کمی نیستیم و معتقديم که باید کیفیت آثار خود را بالا ببریم. استان یزد  «دارالعلم و دارالعباده» است و انتظار ما بیشتر از این‌هاست.

عبدالحسینی درباره فعالیت‌ها و حمایت‌های اداره ارشاد یزد از نویسندگان و کتاب‌های آن‌ها گفت: پارسال  155 اثر در یزد منتشر شد که این از نظر ما رشد قابل توجهی بود. ما تلاش می‌کنیم با خرید این آثار از آن‌ها حمایت کنیم اما این کار کافی نیست و ما  به عزم ملی نیازداریم تا بتوانیم اين حمایت را به نحو مطلوب انجام دهيم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره‌های ادبی همزمان با هفته کتاب در استان یزد گفت: چندی پیش نیز کنگره وحشی بافقی در یزد برگزار شد که حرکت بسیار خوبی بود. همچنين جشنواره «داستانک» در آبانماه و به طور استانی در یزد و جشنواره «شعر توحیدی» در شهرستان میبد برگزار می‌شود. از سوي ديگر، برنامه‌های متنوعی را برای هفته کتاب داریم كه در آینده آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

وی درباره حمایت صنعتگران از فعالیت‌های فرهنگی در استان یزد گفت: ما با همکاری دوستان در بخش صنعت برای هر برنامه‌ای که برگزار می‌کنیم، اسپانسر گرفته‌ایم. برخی موسسات مالی و سنگ آهن بافق از اسپانسرهای ما بودند و کمک‌هایی را برای برگزاری این برنامه‌ها با ما داشتند. در حقيقت نوعی خلا بین صنعت و فرهنگ وجود دارد که باید براي برطرف شدن آن تلاش شود. اگر فرهنگ ما غنی باشد، قطعا صنعت ما نیز رو به رشد خواهد بود و همکاری صنعتگران در عرصه‌های فرهنگی موجب بقا و ماندگاری آن‌ها در تولیدات فرهنگی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها