یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
«کتاب ریتم‌ها» در ویترین کتابفروشی‌ها جای گرفت

«کتاب ریتم‌ها» اثر لنگستن هیوز با تصویرسازی مت واویورکا با ترجمه مهدی غبرائی از سوی نشر تصنیف منتشر شد. این کتاب مناسب برای مخاطب کودک و نوجوان برای آشنایی با ریتم در موسیقی است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «کتاب ریتم‌ها» شامل 18 عنوان مانند «بیایید ریتم بسازیم»، «شروع ریتم»، «ریتم‌های متغیر»، «منابع ریتم»، «ریتم‌های طبیعت»، «ریتم و کلمات» و «ریتم‌های نادیدنی» است.
 
در مقدمه کتاب، درباره اهمیت «ریتم» می‌خوانیم: «ترانه‌ای ساده مثل تولدت مبارک را در نظر بگیرید. آهنگ آن‌را به طور معمول بخوانید. حالا موقع خواندن کف بزنید، متوجه می‌شوید که ریتم کف زدن به آهنگ جان بیشتری می‌دهد. آهنگ را شادتر و پر نشاط‌تر می‌کند. حالا همین آهنگ را طوری بخوانید که انگار ابدا ریتم ندارد، می‌بینید که ترانه خراب می‌شود!»
 
در بخشی از کتاب با عنوان «شاید بتوان ریتم‌ها را چشید و بویید» می‌خوانیم: «معلوم شده‌است که نوسان‌های صدای تیز فلوت در اتاق سبب شکستن شیشه پنجره می‌شود. نوازنده فلوت این صدا را از فلوت خود نمی‌شنود اما این صدا مثل سنگ به شیشه آسیب می‌رساند و شیشه آن را احساس می‌کند.» 

ترجمه  «کتاب ریتم‌ها‌» در 62 صفحه با شمارگان سه هزار جلد از سوی نشر تصنیف با قیمت سه هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط