دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
آینده دختران در گذشته مادران پیدا می‌شود

رمان «باغ زمستانی» اثر کریستین هانا با ترجمه منیژه جلالی منتشر شد. در این کتاب داستانی ناتمام از سال‌های گذشته شخصیت‌ها بیان شده و روایت اصلی رمان درباره دخترانی است که آینده خود را در گذشته مادرشان می‌یابند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «باغ زمستانی» درباره دخترانی است که آینده خود را در گذشته مادرشان می‌یابند. نویسنده در این کتاب داستانی عاشقانه و رازآلود را روایت می‌کند و مخاطب را به گذشته شخصیت‌هایش می‌برد و رازهای گذشته را برایشان آشکار می‌کند.

شخصیت‌های اصلی رمان «باغ زمستانی» خواهرانی هستند که به نظر می‌رسد هیچ خصوصیت مشترکی با هم ندارند؛ یکی از آن‌ها ترجیح می‌دهد به خانه‌داری مشغول باشد و دیگری در پی رسیدن به آرزوهای خود به سفر دور دنیا می‌رود اما بیماری پدرشان دلیلی می‌شود تا خود را کنار هم بیابند.

در بخشی از توضیح این کتاب آمده است: «... هنگامی که پدر محبوب آنان بیمار می‌شود، این دو خواهر بیگانه خود را در کنار یکدیگر می‌یابند و در برابر مادر سرد و اسرارآمیزشان، آنیا که حتی در این زمان نیز هیچ آرامشی را به دختران خود پیش‌کش نمی‌کند. پدر آنان در بستر بیماری از همسرش قول می‌گیرد که آنیا داستانی را برای دخترانش حکایت کند، داستانی از قصه‌های پریان که او سال‌های پیش، گفتن آن را آغاز کرده ولی هرگز به پایان نرسیده بود. این بار او باید همه قصه را تا پایان حکایت کند. قصه‌ای که مادر آنان حکایت می‌کند داستان عشق پرشور و اسرار آمیز است که بیش از 60 سال پیش آغاز شد و در لنینگراد جنگ‌زده و یخ‌بسته و سپس آلاسکای امروزی ادامه یافت.»

کریستین هانا متولد 1960 است و تاکنون بیش از 20 رمان منتشر کرده است. او یکی از نویسندگان محبوب آمریکاست و بسیاری از آثارش در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته‌اند. باغ زمستانی با عنوان اصلی « Winter Garden» در سال 2010 راهی کتابفروشی‌های آمریکا شد.

رمان «باغ زمستانی» اثر کریستین هانا با ترجمه منیژه جلالی در 530 صفحه و به بهای 19 هزار و 500 تومان از سوی نشر البرز منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها