سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
گشایش کتابخانه‌ای که زمین، ساختمان و کتاب‌های آن اهدایی است

مجتبی عباسی، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتی استان بوشهر با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی سید جعفر رکنی در این شهرستان گفت: زمین و ساختمان این کتابخانه که به نام این شخصیت فرهنگی نام گرفته از سوی همسر ایشان به اداره کتابخانه‌های بوشهر اهدا شد.-

عباسی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتابخانه عمومی سید جفر رکنی که از شخصیت‌های فرهنگی درگذشته شهرستان دشتی و مدیرکل دخانیات استان بوشهر بود روز گذشته ( 29 شهریور ماه) افتتاح شد.

وی درباره ویژگی‌های این کتابخانه اظهار کرد: کتابخانه عمومی سید جعفر رکنی که زمین و ساختمان آن از سوی همسر این شخصیت فرهنگی اهدا شده 600 متر مربع زیربنا دارد و مساحت آن 156 متر مربع است. ارزش ریالی ساختمان اهدا شده که در مرکز شهرستان دشتی قرار دارد 90 میلیون تومان برآورد شده است.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتی با اشاره به این‌که 25 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز این کتابخانه از سوی کتابخانه‌های عمومی بوشهر هزینه شد، عنوان کرد: سید جعفر رکنی پیش از فوت در  منزل مسکونی خود یک اتاق 12 متری را با قفسه‌بندی کتاب تبدیل به یک کتابخانه عمومی کرده بود که افراد با ارایه مدرک شناسایی کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه می‌کردند. 

عباسی با بیان این‌که این کتابخانه چهار هزار جلد کتاب داشت و مجلات و نشریات قدیمی هم در کنار آن‌ها موجود بود، اظهار کرد: سه هزار جلد از این کتاب‌ها به کتابخانه عمومی که به نام همین شخصیت افتتاح شده، اهدا شد و در مجموع این کتابخانه با هشت هزار و 500 جلد کتاب شروع به کار کرده است. 

وی افزود: این کتابخانه نزدیک به دانشگاه پیام نور و در محلی نزدیک به مرکز شهر واقع شده است و دسترسی محلی خوبی برای افراد این منطقه دارد.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتی همچنین با اشاره به اهدای زمینی از سوی حاج حمزه حاجیان در خورموج مرکز شهرستان دشتی اظهار کرد: ساختمان این کتابخانه قرار است تخریب شود و این خیر تا سقف 100 میلیون تومان هزینه ساخت و تجهیز این کتابخانه را بر عهده می‌گیرد.

عباسی با بیان این‌که برای ساخت این کتابخانه یک میلیارد ریال اعتبار لازم است، گفت: تامین اعتبار این بودجه با هماهنگی کمیته برنامه‌ریزی استانداری و فرمانداری قرار است در بودجه سال آینده لحاظ شود.

وی با اشاره به جمعیت 77 هزار نفری شهرستان دشتی اظهار کرد: این شهرستان هفت کتابخانه نهادی و یک مرکز مشارکتی دارد که چهار کتابخانه عمومی آن خورموج مرکز شهرستان دشتی قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط