یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
مجموعه شعر «48» منتشر می‌شود

مجموعه شعر «48» سروده محمد علی شفایی(آبان) از سوی نشر مروارید منتشر خواهد شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آبان گفت: این مجموعه شامل 48 غزل است که به مناسبت 48 سالگی‌ام به چاپ خواهد رسید. این غزل‌ها تلفیقی از زبان و تفکر شعرهای کلاسیک و نو است. در این غزل‌ها سعی شده از ردیف‌های طولانی‌تر و دو کلمه‌ای استفاده شود.

وی توضیح داد: موضوعات این غزل‌ها عشق، عرفان و جامعه است و اغلب غزل‌ها در بحر مضارع سروده شده‌اند.

آبان افزود: تلاشم بر این بوده که روی زبان شعرها کار شود. سعی کردم زبان نه خیلی به زبان امروز که گریبان غزل‌ها را گرفته و از شکوه آن‌ها کاسته، شبیه باشد و نه به زبان گذشتگان با مخاطب سخن بگویم. به گمانم اگر شاعر بتواند لحن و زبان گذشته را با زبان امروز تلفیق کند، طیف مخاطب بیشتری به شعرش رو خواهند آورد. ذائقه مردم ایران را نمی‌شود به سادگی تغییر داد و مردم این روزها بیشتر غزل می‌خوانند. 

شاعر «پنجشنبه‌ها با تو» ادامه داد: اگر شاعری بتواند ریشه شعر را زبان گذشته قرار دهد و از زبان امروز هم بهره ببرد در کارش موفق خواهد شد.

محمدعلی شفایی(آبان) متولد 1344 گلوگاه مازندران است. وی فارغ‌التحصیل مقطع دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی است. مجموعه غزل او با نام «پنجشنبه‌ها با تو» در سال 1388 از سوی انتشارات هنر و رسانه اردیبهشت چاپ شد. 

«ساعت و نه و ربع به عقربه آویخته می‌شوم» نیز عنوان مجموعه شعرهای سپید و آزاد وی بود که سال 1390 از سوی انتشارات هنر و رسانه اردیبهشت به چاپ رسید. همچنین مجموعه «روی پل ورسک» شعرهای کوتاه وی را دربرمی‌گرفت که سال 1391 از سوی نشر مروارید به بازار کتاب راه یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها