چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کتاب‌های علوم اجتماعی با 181 عنوان در رتبه سوم جای گرفتند

گزارش خانه کتاب از آثار منتشر شده در دومین هفته مهر ماه نشان می‌دهد کتاب‌های علوم اجتماعی بعد از کتاب‌های علوم عملی و آموزشی در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بر اساس این گزارش در فاصله زمانی ششم  تا دهم مهرماه، هزار و 232 کتاب در موضوعات مختلف در کشور منتشر شده است. کتاب‌هایی با محوریت علوم اجتماعی با 181 عنوان بعد از کتاب‌هایی با موضوع علوم عملی با 198 عنوان و کتاب‌های آموزشی و کمک درسی با 191 عنوان،  در رتبه سوم قرار گرفته اند. کلیات نیز با 28 عنوان کتاب کمترین تعداد کتاب‌ منتشر شده در این هفته است. 

از میان 181 عنوان کتاب منتشر شده در حوزه علوم اجتماعی، 165 عنوان کتاب به کتاب‌های تالیف شده اختصاص دارد و 16 عنوان کتاب نیز به زبان فارسی ترجمه شده است. در این میان، 123 عنوان کتاب چاپ یکم بوده و 58 عنوان کتاب تجدید چاپ شده‌اند. 

از میان 181 کتاب منتشر شده در این حوزه، 158 عنوان کتاب در تهران و 23 عنوان از سوی انتشارات شهرستان‌ها به زیر چاپ رفته‌اند و شمارگان متوسط کتاب‌های علوم اجتماعی دو هزار و 104 نسخه بوده‌است. 

بر اساس اطلاعات این گزارش، بیشترین نوبت چاپ با 111 مرتبه به کتاب «قانون مجازات اسلامی» اختصاص دارد که با شمارگان پنج هزار نسخه در 392 صفحه از سوی نشر دیدار منتشر شده است. کتاب «مدیریت و رهبری آموزشی» در این هفته با شمارگان 100 نسخه، کمترین تعداد شمارگان را به خود اختصاص داده است. 

از میان مولفان کتاب‌های منتشر شده در این هفته ، 175 نفر از میان بانوان و 698 نفر از میان آقایان هستند. این نسبت در میان مترجمان آثار 42 به 130 است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها