سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
درس‌نامه مهدویت تکمیل شد

جلد چهارم درس‌نامه مهدویت با هدف تکمیل مباحث مهدوی به تازگی از سوی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) منتشر شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درس‌نامه مهدویت عنوان کتاب جامعی است که در چهار جلد به قلم خدامراد سلیمیان نوشته شده‌است. نویسنده در این مجموعه به بررسی یک دوره کامل مباحث مهدوی می‌پردازد.

جلد نخست درس‌نامه مهدویت، زندگی امام مهدی(عج) را  از ولادت تا امامت ایشان توضیح داده است. جلد دوم به بررسی وقایع دوران غیبت حضرت مهدی(عج) و جلد سوم به دوران ظهور حضرت تا تشکیل حکومت جهانی و وقایع مربوط به آن و خصوصیات جهان در آستانه ظهور دوازدهمین پیشوای شیعیان جهان اختصاص دارند. جلد چهارم نیز مباحث مربوط به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را تشریح کرده است. 

این کتاب در 15 درس مسایلی مانند کلیات حکومت حضرت مهدی(عج)، گستره حکومت حضرت مهدی(عج)، نظام اعتقادی حضرت مهدی(عج)، حکومت حضرت مهدی(عج) و عدالت، نظام امنیتی و سیاسی حکومت حضرت مهدی(عج)، نظام تعلیم و تربیت در حکومت حضرت مهدی(عج) و زمینه‌شناسی جریان‌های انحرافی مهدویت را بررسی می‌کند.

با توجه به اهمیت بحث غیبت و ظهور امام منجی(عج) تاکنون کتاب‌های مختلفی درباره مهدویت نگاشته شده است. برای ساماندهی به این مباحث و شبهه‌شناسی مربوط به مباحث مهدوی این مجموعه چهارجلدی با جامعیت مباحث مهدوی با زبانی قابل فهم برای عموم مردم تدوین شده‌است. 

با توجه به این‌که مهدویت با تشیع عجین است، نویسنده در این کتاب تلاش کرده به دور از انحرافات و مسایل جانبی که ممکن است تهدیدکننده مباحث مهدویت باشند، مطالبی را به عنوان پیش‌درآمد برای مهدی پژوهان مطرح کند. ‌

بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) برای تبیین مباحث مهدوی اقدام به انتشار کتاب‌های مختلفی کرده است، از جمله مجموعه دو جلدی «نگین آفرینش» که به مباحث مقدماتی مهدویت پرداخته و همچنین مجموعه چهار جلدی «درسنامه مهدویت» که به مباحث تکمیلی این حوزه اختصاص دارد و با هدف تدریس در دوره‌های مهدویت‌پژوهی تدوین شده است. 

جلد چهارم درسنامه مهدویت، با شمارگان دو هزار نسخه در 268 صفحه و به قیمت 70 هزار ریال، نخستین بار از سوی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط