جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
ارسال «فرهنگ‌نامه حج» به سرزمین وحی

کتاب «فرهنگ‌نامه حج» اثر آیت‌الله جوادی آملی را مجید حیدری‌فر به عنوان محقق و پژوهشگر گردآوری کرده است. این اثر اکنون در مرحله نشر قرار دارد و در روزهای آینده به سرزمین وحی فرستاده می‌شود تا زائران بیت‌الله‌الحرام نیز از مضامین آن بهره ببرند./

حمید بابایی، معاون مرکز نشر اسراء، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره عنوان کرد: کتاب «فرهنگ‌نامه حج» دربرگیرنده حدود یکهزار مدخل در باب حج، مناسک و اصطلاحات آن است و تا هفته آینده فرآیند چاپ و نشر آن به پایان می‌رسد و تعدادی از آن را از طریق دفتر نمایندگی آیت‌الله جوادی آملی در بعثه به دست زائران می‌رسانیم تا ضمن اجرای این فریضه الهی، به فلسفه انجام آن‌ها هم پی‌ببرند. 

وی با بیان این‌که مخاطبان این اثر، زائران و پژوهشگران حوزه حج، زیارت و ادیان‌اند، افزود: محتوای کتاب «فرهنگ‌نامه حج» به مداخلی نظیر راز میقات، آداب حج، دعاها، اصلاحات، جبل‌ الانور، جمرات، هروله،‌ آثار حج، احکام حرم، ارکان حج، ارکان عمره، کعبه و ابراهیم(ع) می‌پردازد.

معاون مرکز نشر اسراء گفت: کتاب «فرهنگ‌نامه حج» مانند یک دایره‌المعارف، همه ارکان حج را از ابعاد معنوی و لغوی بررسی و واکاوی  می‌کند. در حقیقت، این کتاب منحصر به‌فرد است و پیش‌ از این خلا چنین اثری در بازار کتاب ایران کاملا محسوس بود.

وی بیان کرد: نخستین چاپ کتاب «فرهنگ‌نامه حج» با شمارگان سه هزار نسخه و در 356 صفحه در روزهای آینده از سوی مرکز نشر اسراء منتشر خواهد شد. هنوز قیمت نهایی این کتاب تعیین نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط