چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
اولریکه اداشمیت برنده جایزه سال رادیو جنوب غرب آلمان شد

اولریکه اداشمیت به عنوان برنده جایزه فهرست برگزیده رادیو جنوب غرب آلمان در سال 2013 به ارزش 10 هزار یورو برگزیده شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هیات داوران در توضیح انتخاب خود اعلام کرد: اولریکه اداشمیت در نوشته هایش بدون هیچ مجادله ای از کاربرد جملات اشتباه اجتناب می کند. بر همین اساس کتاب جدید او با نام «ناپدید شدن فیلیپ اس.» نیز سبک نگارشی پیچیده ولی موفقی دارد. این رمان نشان دهنده شکافی است که در سالهای دهه 60 در ظهور ادبیات نمایشی دیده می‌شود. این کتاب، نه خشونت نیروی پلیس آن دوران را کوچک جلوه می دهد و نه خشونت دوست سابقش را . او بیگانگی فیلیپ اس. را که بعدها به یک تروریست بدل می شود، همچون عشق به مردی جوان که وی در سال 1967 در آکادمی فیلم برلین غربی با وی آشنا شد، به شکلی دقیق و قانع کننده تشریح می کند و به این ترتیب، نگاره ای شاعرانه از روح آن زمان را ارایه می کند. تا کنون ارتباط میان نفسانیت و خطر تا این حد تکان دهنده تشریح نشده است.

این نویسنده که متولد 1960 است در این کتاب زندگی دوست خود را به تصویر می کشد که با یک گروه تروریستی ارتباط داشت و در سال 1975 در درگیری با پلیس کشته شد. این کتاب در ماه‌های می و ژوئن 2013 در فهرست 10 رمان برتر رادیو جنوب غربی قرار گرفت.

جایزه فهرست برگزیده رادیو جنوب غربی آلمان هر سال از سوی اعضای هیات داوران این رادیو اهدا می شود. این داوران در بادن – بادن گردهم می آیند و یکی از نویسندگانی را که در 12 ماه گذشته با اثر خود در فهرست برترین رمانهای ماه جای گرفته بوده‌است، به عنوان برنده انتخاب می کنند. فهرست برترین رمان ها ماهانه با نظر 31 تن از منتقدان برجسته ادبی انتخاب و منتشر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها