سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
کیفیت کار چاپخانه‌ها در طول سال بررسی شود

حسین‌علی متین‌رضا معتقد است ارزیابی کیفیت کار واحدهای چاپی باید در طول سال انجام شود نه این که چاپخانه‌ها یک اثر را با کیفیت بالا مختص جشنواره تولید کنند و رتبه کسب کنند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رساني جشنواره صنعت چاپ،   سرگروه داوران صحافي اظهار کرد: اهمیت صنعت چاپ در جوامع به اندازه‌ای است که در صورت تعطیلی آن، همه فعالیت‌ها متوقف خواهد شد، زیرا از فعالیت‌های بزرگ تبلیغاتی و بسته‌بندی گرفته تا فعالیت‌های ساده‌ای چون کپی مدارک، به این صنعت بستگی دارد. 

متين‌رضا معتقد است: صنعت چاپ یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که می‌توان ضمن تعامل فرهنگی و اقتصادی، از راه آن بر دیگر فرهنگ‌ها تاثیر گذاشت و از سوی دیگر تاثیر فرهنگ‌های دیگر را بر جامعه  بررسی کرد.

وی برگزاری جشنواره را بر ارتقای صنعت چاپ موثر دانست و گفت: با وجود تاثیر مثبت جشنواره، یک انتقاد بر شکل ارزیابی آثار چاپی وجود دارد که چاپخانه‌ها آثاری را مختص حضور در جشنواره تولید و ارسال می‌کنند درحالی که باید کیفیت کارهای چاپی یک واحد در طول سال بررسی شود. 

این پیشکسوت صنعت چاپ افزود: از آن جا که چاپخانه‌ها با آگاهی از داوری، اثری را به دبیرخانه می‌فرستند، همه تلاش خود را می‌کنند که آن اثر بی عیب و نقص باشد. در صورتی که با ارزیابی در طول سال، می‌توان امیدوار بود کیفیت کارهای چاپی در سطح جامعه نیز افزایش یابد.

متین‌رضا همچنین پیشنهادی به دبیرخانه جشنواره ارایه داد و اظهار کرد: برخی افراد هنرمند هستند و فعالیت صحافی می‌کنند اما چون کار پر شمارگان انجام نمی‌دهند نمونه کارشان را ندارند و نمی‌توانند در رقابت حاضر شوند. می‌توان به صحافانی اشاره کرد که کتاب‌های تاریخی را با هنرمندی صحافی می‌کنند و کارشان در یک موزه به نمایش در می‌آید و باید به نوعی از فعالیت‌هایشان قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها