دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳
مرتبت علمی ائمه(ع) مجهول مانده است

مولف کتاب‌های دینی گفت: دانش امام هشتم(ع)تنها به امور دینی و فقهی محدود نمی‌شد، بلکه ایشان نسبت به علوم دیگر نظیر پزشکی، شیمی، نجوم و ریاضیات احاطه داشته‌اند، به طوری که مامون عباسی از امام رضا(ع) می‌خواهد تا علوم پزشکی خود را مکتوب کند. این خلیفه عباسی رساله پزشکی امام(ع) را با عنوان «رساله ذهبیة» بر لوح‌های طلا منقش و نگهداری می‌کند./

محمدرضا رمزی اوحدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: دشمنان ائمه(ع) و اسلام در طول تاریخ نسبت به دانش امامان(ع) به طور هوشیارانه عمل کرده‌اند و می‌کنند، در حالی که بسیاری از ما مسلمانان نسبت به چنین داشته‌هایی غافل مانده‌ایم. به نظر می‌رسد گناه چنین غفلت‌هایی برعهده پژوهشگران است.

وی با بیان به این‌که امام رضا(ع) در رساله پزشکی خود درباره ماساژ قلبی، دستورات دارویی و درمانی، راهنمایی‌هایی را ارایه کرده‌اند، ادامه داد: امام رضا(ع) در رساله پزشکی خود درباره عرق کاسنی گفته اند که «هیچ دردی در بدن نیست که عرق کاسنی آن را درمان نکند.»

این مولف و محقق حوزه دین گفت: مثلث «چه بخوریم، چه زمانی بخوریم و به چه میزان بخوریم؟» سوالاتی عقلی و علمی‌اند که اشراف بر پاسخ آن‌ها طول عمر را افزایش خواهد داد. در حقیقت، علمای اسلام با احاطه بر این دست علوم توانسته‌اند طول عمری درخور اشرف مخلوقات را به دست آورند. 

وی با بیان این‌که اکنون مشغول نگارش دو کتاب «هزار و یک نکته از زندگی امام حسین(ع)» و «هزار و یک نکته از زندگی امام رضا(ع)» است که تاکنون حدود 40 درصد نگارش آن‌ها به پایان رسیده، اظهار کرد: محتوای کتاب «هزار و یک نکته از زندگی امام رضا(ع)» درباره پرسش‌ها و پاسخ‌ها، تفسیرهای امام(ع) از قرآن کریم، مسایل پزشکی و راهنمایی‌های اخلاقی امام رضا(ع) نگاشته شده است. 

11 ذی‌القعده برابر با 26 شهریورماه سالروز ولادت امام رضا(ع) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط