یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
بازار کتاب آلمان در قبضه «اف» دانیل کلمان

دانیل کلمان نویسنده نام آشنای آلمانی با رمان تازه خود با نام «اف» دن براون را پس از هفته‌ها از مکان نخست جدول رده‌بندی پرفروشترین کتابهای داستانی به مکان سوم راند و خود در صدر نشست./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، دانیل کلمان در این رمان داستان سه برادر را روایت می‌کند که هر یک به طریقی متقلب، کلاهبردار و شیاد هستند. تابستان پیش از بحران اقتصادی است. مارتین، کشیش کاتولیک بی‌اعتقادی که به دلیل بیماری جوع دچار اضافه وزن است، با برادر ناتنی‌اش اریک برای صرف غذا می‌رود. اریک مشاور اقتصادی به شدت بدهکار و در آستانه به زندان افتادن است. او خواب و خیالهایی وحشتناکی دارد که هیچ کس از آنها اطلاع ندارد. مردانی شبح گونه و حتی دو کودک به او هشدارهایی می‌دهند. اما آیا این هشدارها شامل حال او می‌شوند یا به برادر دوقلویش ایوان که کارشناس آثار هنری است، مربوط هستند؟...

دانیل کلمان متولد 13 ژانویه 1975 در شهر مونیخ است.او پسر میشاییل کلمان کارگردان و داگمار متلر هنرپیشه است. پدربزرگ او ادوارد کلمان نویسنده‌ای اکسپرسیونیت بود. خانواده وی در سال 1981 به وین شهری که پدربزرگش در آن زیسته بود، نقل مکان کردند. کلمان پس از دبیرستان در رشته فلسفه و ادبیات تحصیل کرد. او نخستین رمانش را با نام «معرفی برهولمز» در سال 1997 در وین منتشر کرد و پس از آن رمانهای «زیر خورشید» را سال 1998 در وین، «زمان ضیافت» را سال 1999 در فرانکفورت و «دورترین نقطه» را سال 2001 در فرانکفورت منتشر کرد. اما موفقیت بسیار بزرگ او به سال 2003 یعنی زمان نگارش پنجمین رمانش با عنوان«من و کامینسکی» بازمی‌گردد.

این هفته یک رمان جدید دیگر با عنوان «اتو کشیده» اثر سوزانه فرولیش دیگر نویسنده پرفروش آلمانی نیز وارد این جدول شد و در مکان دهم ایستاد. این رمان، داستان یک زن مجرد است که می‌خواهد خودش را از زندگی مجردی نجات دهد. اما این کار سخت تر از  چیزی است که تصورش را می‌کرد.

فرولیش متولد 1962 در فرانکفورت آم ماین است. وی افزون بر آن که یک مجری موفق رادیو و تلویزیون است، در عرصه نوشتن کتابهای داستانی و غیرداستانی نیز نویسنده‌ای موفق و محبوب است.

هفته گذشته، رمانهای «او بازگشته است» اثر تیمور ورمس، «دوزخ» دن براون، «اتاق اسطوخودوس» نینا گئورگ، «بریدگی سخت» کارین اسلاتر، «فوگل وایده» اووه تیم، «توطئه» جان گریشام، «نقره. نخستین کتاب رویاها» کرستین گی یر و «حقیقت در مورد ماجرای هری کوبرت» جوئل دیکر در مکانهای دوم تا نهم جای داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها