جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
استفن کینگ  نخستین بار به آلمان سفر می کند

استفن کینگ در ماه نوامبر 2013 نخستین بار به آلمان سفر می کند تا جدیدترین اثرش را معرفی کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، کینگ 9 نوامبر (18 آبان) در مونیخ و 20 نوامبر (29 آبان) در هامبورگ حضور خواهد یافت تا کتاب تازه اش را با عنوان «دکتر اسلیپ»  در فستیوال جنایی شهر مونیخ و نیز در فستیوال ادبی شهر هامبورگ معرفی کند.

این نویسنده پرفروش آمریکایی در  اثر جدید، کتاب مشهور خود «درخشش» را که نسخه سینمایی آن نیز توسط استنلی کوبریک ساخته شده، ادامه می دهد.

کینگ در رمان درخشش که 1977 منتشر شد، داستان جک تورنس نویسنده ای را روایت می کند که همراه همسر و فرزندش «دنی» در طول فصل زمستان برای به پایان بردن داستانش در یک هتل اقامت می کند. اما جک تورنس اسیر روحی شیطانی شده و به خانواده خودش حمله می‌کند. در این میان، دنی پسر کوچکی که به دلیل توانایی جسمی اجازه تسخیر شدن کالبدش را به ارواح خبیث هتل نمی‌دهد و مادرش، سرانجام جان سالم به در می‌برند.

کینگ در  رمان تازه خود، پس از سال ها به سراغ همان دنی کوچک می رود که اکنون بزرگ شده و شخصیت محوری رمان «دکتر اسلیپ» را تشکیل می دهد.

الریخ گنتسلر ناشر انتشارات هینه آلمان در این زمینه اظهار داشت: استفن کینگ نه تنها یکی از موفق ترین نویسندگان جهان است، بلکه یکی از خلاقترین، پر کارترین و مبتکرترین نویسندگان نیز هست. او در رمان استادانه جدید خود به اثر اصلی اش یعنی «درخشش» بازمی گردد. ما در این رمان با دنی روبرو می شویم که حالا بزرگ شده و نه تنها با گذشته خود درگیر است، بلکه با نبردی هیجان انگیز و نفسگیر میان خیر و شر روبروست. انسان نمی تواند بهانه ای بهتر از این برای نخستین سفر استفن کینگ به آلمان آرزو کند. 

نسخه آلمانی این رمان 704 صفحه ای با ترجمه برنهارد کلاین اشمیت اواخر اکتبر در انتشارات هینه منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها