جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
بایدها و نبایدهای روابط دختران و پسران از نگاه قرآن

کبری حبیبی در کتاب «روابط دختران و پسران در قرآن» با بهره‌مندی از منابعی مانند قرآن کریم، تفسیر نمونه،‌ سیمای جوانان در تاریخ اسلام،‌ مجلات بشارت، قصه‌های بانوان، گناهان کبیره، مساله حجاب، حماسه حسینی و تفسیر المیزان چگونگی ارتباط دختر و پسر را به عنوان یکی از مهم‌ترین مسایل فرهنگی و اجتماعی بررسی کرده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در سوره‌های نور، قصص، احزاب، یوسف و مریم، از روابط دختر و پسر سخن به میان آمده است.

در بخشی از این کتاب، آثار حجاب از منظر روان‌شناسان در ابعاد آزادی و پوشش از دیدگاه اخلاق و روان، پوشش و آرامش روانی، پوشش و آرامش روانی اجتماع، نداشتن پوشش و بحران هویت، پوشش و اعتماد به نفس و رنگ پوشش و تاثیر آن بر روان فرد بررسی شده است.

کتاب «روابط دختران و پسران در قرآن» همچنین به موضوعاتی نظیر مساعدت و یاری رساندن، دام زلیخا، تیرهای زهرآلود شیطان،‌ زمین‌های پاک و زمین‌های پلید، دل‌های پاک و دل‌های ناپاک، اختلاط و آمیختگی، تناسب و تشابه اصل و فرع، جلوه‌های حیا، حسن ختام، راهکارهای عملی و ارتباط خیالی می‌پردازد.

نخستین چاپ کتاب «روابط دختران و پسران در قرآن» با شمارگان سه هزار نسخه در 113 صفحه و به بهای 45 هزار ريال به تازگی از سوی انتشارات نقش نگین راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط