یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
«ماشین‌آلات ساختمانی و راهسازی» در بازار کتاب

کتاب «ماشین‌آلات ساختمانی و راهسازی» تالیف سعید نعمتی و اردشیر گروسی از سوی انتشارات امید انقلاب روانه بازار کتاب شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گسترش و توسعه پروژه‌های عمرانی و راهسازی و توجه ویژه به اقتصاد مهندسی در آن‌ها، استفاده هرچه بیشتر از ماشین‌آلات ساختمانی را برای سرعت بخشیدن به روند کارها و کاهش دستمزدهای پرسنلی، ضروری ساخته است.

در این میان دستیابی به کتب آموزشی جامع در زمینه ماشین‌آلات مذکور از نیازهای ملموس دانشجویان مهندسی عمران و مهندسان دست‌اندرکار در پروژه‌های عمرانی است.

کتاب حاضر در قالب 12 فصل تنظیم شده است. تراکتورها و بولدوزرها در فصل اول و لودرها در فصل دوم این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

بیل‌های مکانیکی و گریدرها موضوعات فصل‌های سوم و چهارم و جرثقیل‌ها و غلطک‌ها موضوعات فصل‌های پنجم و ششم این کتابند.

نکات فنی و اجرایی کامیون‌ها و اسکریپرها نیز به صورت مفصل در فصل‌های هفتم و هشتم ارایه شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

استفاده روزمره از پمپ‌های بتن در پروژه‌های عمرانی و نیاز جدی مهندسان و دانشجویان به آشنایی هرچه بیشتر با نحوه کاربرد و نگهداری این پمپ‌ها موجب شده است تا فصل نهم به طور کامل و مستقل به این مباحث اختصاص یابد.

دو فصل بعدی کتاب نیز به ترتیب تحت عناوین کارخانه آسفالت و ماشین‌های حفاری فضاهای زیرزمینی تنظیم شده و فصل آخر به بررسی سایر ماشین‌آلات از قبیل لیفت‌تراک‌ها، ترانشه‌زن‌ها، سنگ‌شکن‌ها، پمپ‌های شاتکریت، دامپرها پرداخته است به طوری که در مجموع کتاب حاضر انطباق کاملی با سرفصل‌های درس ماشین‌آلات دوره مهندسی عمران یافته است.

کتاب «ماشین‌آلات ساختمانی و راهسازی» تالیف سعید نعمتی و اردشیر گروسی در240 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و به قیمت 14هزار و 500تومان از سوی انتشارات امید انقلاب منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها