دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
اعتمادی: دغدغه‌های اقتصادی مانع نویسندگی‌ام شده است

امیرمحمد اعتمادی، پزشک و داستان‌نویس برگزیده جایزه کتاب فصل، مشکلات اقتصادی را مهم‌ترین عامل کم‌کاری خود در سال‌های اخیر عنوان کرد. وی با انتقاد از مرکز شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور گفت که اخیرا به دلایل مبهمی از کار بیکار شده ‌و همین امر بر روند خلق آثارش خلل وارد کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اعتمادی که چندی پیش از نحوه صدور حکم یکی از قضات این شهرستان درباره منزل استیجاری‌اش گله‌مند بود، از مشکلات‌ شغلی و دغدغه‌های اقتصادی خود سخن گفت و اظهار کرد: سال گذشته قاضی حکم تخلیه خانه‌ام را صادر کرد که با رسانه‌ای کردن این خبر مشکلم برطرف شد اما گویی این مشکلات تمامی ندارند. در سال جاری وضعیت شغلی‌ام نیز دچار تلاطم شده و این قبیل  مشکلات فعالیت مرا در حوزه ادبی  و نوشتن هم مختل کرده‌اند.

این نویسنده که به عنوان پزشک خانواده در شهرستان نور فعالیت می‌کرده افزود: چند ماه است کار و درآمد ندارم و در سن 53 سالگی باید با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کنم. از سال گذشته که مشکلاتم آغاز شد تا امروز دغدغه‌های ذهنی‌ و اقتصادی‌ام سبب شده نتوانم تمرکز لازم  داشته باشم و دست‌نوشته‌هایم نیز نیمه تمام رها شده‌اند.

برنده جایزه کتاب فصل درباره فعالیت‌های ادبی خود افزود: من معتقد به ادبیات محض هستم و هیچگاه نگاهی سیاسی به ادبیات و نویسندگی نداشته‌ام که به دلیل آن به من اجازه کار ندهند. متاسفانه اخیرا به دلایل مبهمی مشکلاتی برایم به وجود آمده است و در روند کاری‌ام برای تاسیس مطب جدید و حتی کلینیک ترک اعتیاد نیز اختلال ایجاد کرده‌اند. آخرین رمانی که از من منتشر شده «مارها تشنه است» نام دارد که در سال 1390 بازچاپ شد و از آن زمان هنوز نتوانسته‌ام کتاب‌های ناتمام خود را تکمیل کنم.

این نویسنده که سال گذشته نیز از بازنویسی رمان «بیماری امید» خبر داده بود اظهار کرد: نگارش این کتاب مدتی است تمام شده ولی هنوز نتوانسته‌ام تمامی کتاب را مرتب و آماده تحویل به ناشر کنم.
 
به گفته اعتمادی، «بیماری امید»، ‌رمانی است که به مناسبات انسانی در برابر مساله امیدواری می‌پردازد و از حیث دیدگاه‌های جهانی اثری قابل توجه به شمار می‌آید. 

اعتمادی همچنین از تدوین مجموعه اشعارش و انتشار آن در صورت برطرف شدن مشکلات مالی‌اش خبر داد.

رمان «مارها تشنه‌اند» از این نویسنده برگزیده جایزه كتاب فصل، جایزه ادبی اصفهان و نامزد دریافت كتاب سال شده است. این كتاب سال 1387 از سوی نشر آگه روانه بازار كتاب شد و به یكی از عادات برخی خانواده‌های شمالی و قدیمی از روزگاران دور می‌پردازد. این داستان درباره ماری خانگی است كه كاری با صاحبخانه و هیچیك از اعضای خانواده ندارد.

امیرمحمد اعتمادی متولد ۱۳۳۹ نوشهر و پزشک است. از وی تاكنون رمان‌های «ژرفای چاه»، «افسانه‌ توتل» و «همسفر مرغ عشق» و نیز «مارها تشنه‌اند» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها