یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
«ارزش‌گذاری اقتصادی جنگل» کتاب شد

کتاب «ارزش‌گذاری اقتصادی جنگل» ترجمه سید مهدی حشمت الواعظین از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب با حمایت مالی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد تهیه شده است.

در بخش از این کتاب می‌خوانیم: « ارزش گذاری هدف نیست بلکه بخشی از فرایندی است که باید ارزش واقعی جنگل ها را نشان دهد. نباید به روش‌های فعلی ارزش‌گذاری بسنده کرد. جنگل‌ها کالاها و خدمات مختلف تولید می‌کنند و این محصولات ارزش‌های اقتصادی و غیراقتصادی دارند. با این حال، کل ارزش اقتصادی جنگل را نمی‌توان با جمع کلیه ارزش‌های آن برآورد کرد زیرا برخی از این محصولات و درنتیجه ارزش‌های آن‌ها از یکدیگر مستقل نیستند.»

کتاب «ارزش‌گذاری اقتصادی جنگل» در 9 فصل تالیف شده است. فصل اول به تعریف مساله ارزش‌گذاری می‌پردازد.

درفصل دوم هدف ارزش گذاری، شرایط زمانی – مکانی و نتایج مورد انتظار ارایه می‌شود.

فصل سوم کتاب به مساله جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز، کمبود داده‌ها و مشکلات اندازه‌گیری می‌پردازد.

معرفی روش‌ها و فنون ارزش‌گذاری و کاربردهای آن درفصل چهارم بررسی می‌شود.

فصل پنجم کتاب به عدم قطعیت و چگونگی برخورد با آن اشاره می‌کند. عدم قطعیت در بحث جنگل موضوعی کلیدی است. بسیاری از منافع و ارزش‌های به‌دست آمده از جنگل اندازه گیری نمی‌شوند و یاقابل اندازه‌گیری نیستند و این فصل راه حل‌هایی برای برخورد با این جنبه مهم ارایه می‌کند.

درفصل ششم مبانی ارزشگذاری جنگل مطرح می‌شود. این فصل به هزینه‌ها، منافع و روش‌های برآورد ارزش کالا و خدمات جنگل می‌پردازد.

در دو فصل بعدی کتاب مثال‌هایی از محصولات ارزشگذاری و ارزش‌های برآورد شده ارایه شده و در فصل پایانی کتاب به نتیجه‌گیری ازمطالب مورد بحث پرداخته می‌شود.

کتاب «ارزش‌گذاری اقتصادی جنگل » تالیف دکتر سباستیو کنگن به همت دکتر سیدمهدی حشمت الواعظین عضو هیات علمی دانشگاه تهران ترجمه و توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در 312صفحه با شمارگان هزارنسخه به قیمت 12 هزارتومان روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها