شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
انتشار ماهنامه «صنعت چاپ» با نگاهی به آینده چاپ در خاورمیانه

شماره 381 ماهنامه «صنعت چاپ» با نگاهي به موضوع آینده چاپ در خاورمیانه منتشر شد. در این نشریه گزارش‌ ویژه‌ای از نمایشگاه فسپا 2013 لندن ارایه شده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در جدیدترین ماهنامه «صنعت چاپ»، حسینعلی متین‌رضا، مدیر صحافی متین که قرآن‌های نفیس و چرمی هنری او زبانزد خانواده چاپ و نشر کشور است، از چاپ قرآن‌های نفیس و پرهزینه ناخشنود است.

متین‌رضا بر این باور است که اگر هدف خواندن و فهم کلام خدا است، چه بسا چاپ و تکثیر قرآن‌های نفیس و پرهزینه، مانعی در این راه باشد. 

وی که خود از پیشکسوتان این هنر ایرانی – اسلامی است، اعتقاد دارد که قرآن باید با کمترین هزینه و به سهولت در اختیار مردم قرار بگیرد تا همه از برکت کلام خدا استفاده کنند. 

در اين نشريه اخبار متنوعي از تازه‌های دنياي چاپ مانند دستگاه شرینک فیلم، چاپگر فرمت عریض، فیلم‌های پلی‌استر نوظهور، روش‌های سریع و ارزان برای چاپ کتاب و ماشین چاپ لیبل منتشر شده است. 

بخش دیگر ماهنامه به تصویب آیین‌نامه ارزیابی و رتبه‌بندی انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ اختصاص دارد. ایرج گلشنی، دبیر انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ در صحبت‌های خود به موضوع آیین‌نامه پرداخته و با بیان اهمیت اجرای کامل این نظام می‌‌گوید: «نگاه به کلمه گزینش در فرهنگ ما نفی شده است، باید از نظام ارزیابی و رتبه‌بندی استفاده کرد تا وضعیت مثل گذشته نباشد و بر اساس حقوق شهروندی می‌بایست پیشکسوتان از امتیاز خود آگاه شوند.»

گزارش‌ ویژه این نشریه به مشکلات و موانع سد راه صنعت چاپ اختصاص دارد. گزارش‌ها با موضوع‌های «واردات اندک، گرفتاری‌های فراوان»، «دور زدن تحریم‌ها، از اروپا تا آسیا»، «کاغذهای سفید، بازار سیاه»، «بی‌تدبیری‌ها کمتر از تحریم‌ها آسیب نرسانده‌اند»، «مسایل صنعت چاپ و انتظارات شما از دولت جدید» و «تنوع چاپ در شیراز» در 21 صفحه به چاپ رسیده است. 

در بخش دیگر، به نمایشگاه فسپا 2013 که در شهر لندن از  4 تا 8 تیرماه برگزار شد اشاره شده است، این نمایشگاه میزبان 22 هزار بازدیدکننده از سراسر جهان بود. نمایشگاه فسپا اکنون مهمترین و بزرگترین نمایشگاه چاپگرهای فرمت عریض، چاپ سیلک اسکرین و سیستم‌های تصویرسازی در جهان است.

شماره 381 «ماهنامه صنعت چاپ» به صاحب امتيازي و مديرمسوولي مرتضی کریمیان در 160 صفحه و بهای سه هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط