سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
«نقاب‌داران جوان» حکیمی درباره قهرمانی جوانان ایران باستان است

«نقاب‌داران جوان» جدیدترین اثر محمود حکیمی است که به تازگی از سوی نشر قلم به بازار کتاب کودک و نوجوان راه یافته است. حکیمی گفت که داستان این کتاب، درباره نقابداران جوانی است که به پیکار با ظالمان می‌پردازند تا میهن خود را از ستم خودکامگان رهایی بخشند و چون سرود آزادی پیامبر اسلام(ص) به گوش آنان می‌رسد، به مسلمانان می‌پیوندند.

حکیمی، درباره جدیدترین اثرش به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: من عقیده‌ دارم که هدف اصلی نگارش هر داستان تاریخی و غیر تاریخی، نباید سرگرم کردن خواننده باشد. نویسنده داستان می‌تواند مهرورزی و محبت را به خواننده بیاموزد. هدف من نیز از نگارش این کتاب، تنها سرگرمی نبود، بلکه آموزش انسان‌دوستی، مهرورزی و محبت را مد نظر داشتم.

حکیمی اظهار کرد: داستان «نقابداران جوان» درباره جوانانی انسان دوست در دوران ساسانیان است که از ظلم و ستم پادشاهان آگاه شده و در اندیشه رهایی مردم ستمدیده از چنگال ظالمان هستند. شخصیت‌های مثبت این داستان میهن خود، ایران را دوست دارند و به هموطنان خود عشق می‌ورزند. از مردمان بی‌تفاوت نفرت دارند و در پیکار با ظالمان، چاپلوسان و دروغگویان هر خطری را به جان می‌خرند.

وی درباره بیان واقعیت‌های تاریخی در این اثر ادامه داد: داوری درباره موفقیت هر نویسنده که داستان تاریخی می‌نویسد، با پژوهشگران تاریخ است. بدترین ویژگی یک نویسنده تاریخی این است که به میهن خود عشق نورزد و یا دچار میهن پرستی افراطی شده باشد. من تلاش بسیار کردم که دچار چنین چالش‌هایی نشوم و خواستم این پیام را به خواننده برسانم که یکتاپرستی سرآغاز مهرورزی به انسان‌هاست و زرتشت پیامبر در آموزه‌های خود انسان‌ها را به مهرورزی دعوت کرده است.

حکیمی یادآور شد: داستان این کتاب، درباره نقابداران جوانی است که چون از گسترش بی‌عدالتی در جامعه مطلع می‌شوند به پیکار با ظالمان می‌پردازند تا میهن خود را از ستم خودکامگان رهایی بخشند و چون سرود آزادی پیامبر اسلام(ص) به گوش آنان می‌رسد، به مسلمانان می‌پیوندند.

وی گفت: هدف نهایی من از نگارش این داستان آن است که تمام پیامبران موحد گل‌های خوشبوی جهان هستی هستند و هر انسانی که بوی عطر آن‌ها را استشمام کرده باشد، از تعصبات بی‌مورد رهایی پیدا خواهد کرد. 

این کتاب با شمارگان یک هزار و 500 نسخه و بهای چهار هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها