سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
«اخوان المسلمین چه می‌گویند؟» پرفروش‌ترین اثر بوستان کتاب شد

«اخوان المسلمین چه می‌گویند و چه می‌خواهند؟» اثر سیدهادی خسرو شاهی که درباره تحولات سیاسی مصر است، در هفته گذشته به عنوان پرمخاطب‌ترین اثر این موسسه به کتابخانه‌های شخصی راه یافت.-

نادر یزدانی‌نسب، مدیر بازاریابی و فروش موسسه بوستان کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: این مرکز به تازگی کتاب‌های متعددی درباره تحولات منطقه به چاپ رسانده که اغلب آن‌ها از تالیفات همین نویسنده‌اند.

وی «حرکت‌های اسلامی معاصر» و «بیداری اسلامی در تونس» اثر سیدهادی خسروشاهی و «اسلام و تجدد در مصر با رویکرد انتقادی به اندیشه‌های حسن حنیفی» نوشته نصرالله آقاخانی و «اسلام سیاسی؛ نگاهی به تاریخ و اندیشه حرکت‌النهضة» را از جمله این مکتوبات معرفی کرد.

یزدانی با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها و فضاهای آموزشی در فصل تابستان و کاهش خریدهای کلی که ارگان‌ها و نهادهای دولتی از ناشران داشته‌اند، گفت: پیش از این اغلب موسسات بودجه خاصی را به خرید کتاب‌های مربوط به تحولات روز اختصاص می‌دادند، اکنون با کاهش این دسته از خریدها، شاهدیم که کتاب «اخوان المسلمین چه می‌گویند و چه می‌خواهند؟» از سوی مخاطبان عمومی با اقبال ویژه‌ای مواجه شد. در حالی که مدت کمی از چاپ این اثر می‌گذرد ـ 17 تیر ماه ـ نسخه‌های زیادی از این کتاب به کتابخانه‌های شخصی افراد راه یافته است. 

خسروشاهی در کتاب «اخوان المسلمین چه می‌گویند و چه می‌خواهند؟» در 12 فصل به معرفی رهبران این جنبش مانند حسن البنا، موسس اخوان المسلمین و حزب النهضه و دیگر احزاب پرداخته، ریشه تفکرات آن‌ها را بررسی کرده و سوالات و ابهامات بسیاری را پاسخ داده است. 

از آشنایی مولف با ادبیات و آثار فکری اخوان المسلمین بیش از 50 سال پیش می‌گذرد. وی مطالعات گسترده‌ای در این حوزه دارد و سه سال اخیر نیز به عنوان «رییس نهاد دیپلماسی جمهوری اسلامی در قاهره» اقامت داشته است. 

خسروشاهی از سال‌ها قبل به ترجمه و نشر آثار و مقالات رهبران فکری اخوان نظیر شهید سید قطب و برادرش محمد قطب پرداخته است. او در واپسین اثر خود به ارایه اطلاعات مستند، دقیق و قابل ملاحظه‌ای از دوران تشکیلات جمعیت و چگونگی سامان‌دهی و اداره این جنبش اسلامی پرداخته است. 

نخستین چاپ کتاب «اخوان المسلمین چه می‌گویند و چه می‌خواهند؟» را موسسه بوستان کتاب با شمارگان هزار نسخه در 392 صفحه وزیری به بهای 13 هزار تومان در فروشگاه‌های بوستان کتاب در قم، مشهد، تهران و اصفهان عرضه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط