سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
دو نویسنده در میان پردرآمدترین چهره های مشهور سال

سایت فوربس با اعلام اسامی پردرآمدترین چهره های سال که شامل چهره های سینمایی، تلویزیونی، ورزشی و ادبی می شود، دو نویسنده را نیز در این فهرست جای داد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از فوربس، دو نویسنده ای که در میای دیگر چهره های مشهور فرهنگی و هنری در این فهرست جای گرفته اند، چهره هایي هستند که در ردیف پردرآمدترین نویسندگان جهان که پیشتر فوربس اعلام کرده بود، در مکان اول و دوم قرار گرفته بودند.

برمبنای این گزارش ای.ال جیمز، نویسنده سه گانه «پنجاه طیف خاکستری» که  با درآمد 95 میلیون دلاری پردرآمدترین نویسنده سال پیش لقب گرفت در این فهرست مکان سوم را به دست آورده است. جیمز که از مدیران اجرایی تلویزیون بود، با نوشتن نخستين رمانش که در قالب یک سه گانه به بازار آمد، و نیز با فروش امتیاز این مجموعه برای ساخت فیلم سینمایی، این موفقیت را کسب کرد. او ابتدا کتاب خود را به صورت الکترونیکی منتشر کرد و بعد توانست توجه ناشران رسمی را به خود جلب کند.

هر چند این نویسنده، جایگاهی به عنون خالق آثار ادبی ندارد و با نوشتن سه گانه ای عامه پسند این جایگاه را به دست آورده، اما به دلیل استقبال از آثارش درميان يكصد چهره تلويزيوني كه هر يك 95 ميليون دلار كسب كرده اند، در جایگاه چهل و دوم جهان نیز قرار گرفت. او در مکان سوم با دو چهره تلویزیونی که هر یک 95 میلیون دلار کسب کرده اند، مشترک است.

جیمز پترسون نویسنده آمریکایی نیز با درآمد 91 میلیون دلاری چهره ششم این فهرست است که مکان چهارم را به خود اختصاص داده است. او سال پیش 29 عنوان کتاب الکترونیک پرفروش داشت و مکان چهل و نهم را در میان صد چهره برتر مشهور جهان به دست آورده بود.

استیون اسپیلبرگ، شماری از چهره های رادیو و تلویزیون آمریکا و چند چهره ورزشی دیگر پردرآمدهای سال بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها