یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
اهدای مجموعه شش هزار جلدی به کتابخانه مرکزی ارومیه

موسی نوری، رییس کتابخانه مرکزی ارومیه استان آذربایجان غربی گفت: شش هزار جلد کتاب چاپی از سوی کتابخانه مرکزی کانون جوانان بسیج آذربایجان غربی برای نخستین بار به این کتابخانه اهدا شد. در این ماه بیش از هزار و 200 نفر نیز به صورت داوطلبانه آثاری را اهدا کردند.-

نوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی کانون جوانان بسیج آذربایجان غربی با اهدای مجموعه شش هزار جلدی بخش عمده‌ای از نیاز‌های این کتابخانه را در حوزه گوناگون تامین کرد.

وی با بیان این که این کتابخانه سه سال است که با مجموعه‌سازی منابع و آثار خود را تدوین می‌کند، عنوان کرد: این کتابخانه درحوزه‌های ادبی، تاریخی و استان‌شناسی هنوز منابع کامل و در شان کتابخانه مرکزی این شهرستان را ندارد.

رییس کتابخانه مرکزی ارومیه درباره مجموعه‌سازی در این کتابخانه گفت: کتاب‌های موجود در کتابخانه بر اساس نیازسنجی و موضوع طبقه‌بندی می‌شوند. رده‌بندی موضوعی دیویی به مخاطبان کمک می‌کند در صورت پیدا نکردن کتاب مورد نظر خود آثار مکتوب مشابه و نزدیک را بیابند. 

نوری با اشاره به این که مردم کتابخوان هستند و باید آثار مکتوب مورد نیاز آن‌ها در کتابخانه‌ها فراهم باشد، گفت: کتابخانه مرکزی ارومیه بیش از سه نسخه کتاب را در مخازن خود نگهداری نمی‌کند و در صورت افزایش، این منابع وارد چرخه مبادله کتاب می‌شود و آثار اهدایی افراد در صورت مناسب نبودن و یا کنهگی باز هم وارد تبادل خواهند شد.

وی با بیان این‌که اگر کتابی در چرخه مبادله مورد استفاده کتابخانه‌های شهرستانی قرار نگیرد به کتابخانه‌های دیگر می‌رود، گفت: کتاب‌هایی که در این چرخه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند به کتابخانه‌های مساجد، مدارس و سایر کتابخانه‌ها فرستاده می‌شود. 

نوری درباره آمار اهدایی آثار افراد در این ماه به کتابخانه مرکزی ارومیه گفت: يك‌هزار و 200 نفر مرداد ماه امسال آثار خود را به این کتابخانه اهدا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط