شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
جایزه ژان پل 2013 نصیب پترا مورسباخ می شود

پترا مورسباخ، نویسنده آلمانی متولد زوریخ به عنوان برنده سال 2013 جایزه ادبی ژان پل ایالت بایرن معرفی شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هیات داوران در توضیح انتخاب خود اعلام کرد: مقوله شاعرانه اصلی برای مورسباخ حقیقت محض داستان است. این امر در زبان موجز و ضمنی وی نیز قابل مشاهده است.
 
پترا مورسباخ متولد اول ژوئن 1956 در زوریخ است. او اولین کتابش با نام «ناگهان شب است» را در سال 1995 منتشر کرد و در سال 1998 رمان «رمان اپرا» را به زیر چاپ برد. مورسباخ پس از آن نیز به فعالیت خود در عرصه نویسندگی ادامه داد و رمان های «داستان با اسب‌ها» 2001، «خادم خدا» 2004 و «نوازنده سنتور» 2008 را منتشر کرد. او سال 2013 رمان هنری «عشق شاعر» را به زیر چاپ برد که به عقیده هیات داوری توانسته در این اثر سطح جدیدی از توانایی های خود به عنوان داستانسرا را نشان دهد. 

جایزه ادبی ژان پل در سال 1983 راه‌اندازی شده و هر دو سال یکبار برای تجلیل از مجموع آثار ادبی یک نویسنده آلمانی زبان به وی اهدا می‌شود. شانزدهمین جایزه ادبی ژان پل در تاریخ 23 اکتبر (اول آبان) در شهر مونیخ اهدا می‌شود و طی آن مارتین موزه باخ نویسنده برنده جایزه گئورگ بوشنر به سخنرانی خواهد پرداخت. از برندگان پیشین این جایزه می توان به فریدریش دورنمات، بوتو اشتراوس و گرهارد پولت اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها