یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
استقبال گسترده از نرم‌افزار علوم الافلاک در نمایشگاه قرآن

مدیر اجرایی مجمع حکمت عالی اسلامی با بیان این‌که این مجمع در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با 110 محصول فرهنگی در قالب نرم‌افزار، نشریه و کتاب حاضر شد، گفت: استقبال از محصولات این مجمع بی‌نظیر بود، به طوری که نرم‌افزار علوم الافلاک در همان روزهای نخستین برپایی نمایشگاه تمام شد و مجبور به تهیه مجدد آن شدیم.-

محمدباقر خراسانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: آثاری که در این مجمع تهیه و تولید می‌شوند، حاصل اجرای کلاس‌ها و نشست‌های استادان علوم فلسفی و عقلی این مرکز زیر نظر اعضای هیات علمی آن مانند آیت‌الله مصباح، آیات‌ اعظام جوادی آملی و سبحانی به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به فعالیت 130 استاد در مجمع حکمت عالی اسلامی ادامه داد: فعالیت این مجمع در 9 گروه نظیر فلسفه، عرفان، کلام، معرفت‌شناسی، فلسفه علوم انسانی و فلسفه اخلاق دینی برگزار می‌شوند و معمولا خروجی و نتیجه اجرای نشست‌ها و کلاس‌ها این گروه‌ها در قالب کتاب، نشست و اجرای برنامه‌ها تخصصی به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر اجرایی مجمع حکمت عالی اسلامی درباره آثار پرفروش این مجمع در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: آثاری مانند نرم‌افزار علوم الافلاک، حکمت متعالیه، نشست ظرفیت‌شناسی علوم و اصول فقه و اراده آزادی و ضرورت علمی با رویکرد فلسفی، پرفروش‌ترین محصولات مجمع حکمت عالی اسلامی به شمار می‌آیند.

وی با بیان این‌که در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هشت نشست علمی را با محتوای دانش‌های بیان در حوزه تعقل علوم انسانی، سبک زندگی و فلسفه برگزار کردیم که با توجه مخاطبان و علاقه‌مندان به این حوزه روبه‌رو شدیم، ادامه داد: باتوجه به استقبالی که از فعالیت‌های این مجمع صورت گرفت، می‌کوشیم کارگاه‌های فلسفه اسلامی ویژه کودکان را برپا کنیم.

خراسانی، مدیر غرفه مجمع عالی حکمت اسلامی، با اشاره به رتبه برتر این غرفه و غرفه‌دار آن در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: این رتبه‌ها را سال گذشته در نخستین حضورمان در این نمایشگاه کسب کردیم. امسال نیز غرفه مجمع حکمت عالی اسلامی در بخش قرآن بیان به عنوان رتبه برتر شناخته شد که می‌توان آن را ناشی از بالا رفتن توقع افراد از این مجمع دانست.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امشب با برگزاری مراسم اختتامیه در مصلای امام خمینی(ره) تهران به پایان می‌رسد. این نمایشگاه از 15 تیرماه آغاز شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط