چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
پس از مطالعه راحت به‌خواب می‌روم

خسرو حیدری، فوتبالیست ملی‌پوش کشورمان عنوان می‌کند که برخلاف بسیاری از بازیکنان که شب‌ قبل از مسابقه دچار استرس می‌شوند با مطالعه کردن به خوابی آسوده فرو می‌رود. وی معتقد است: خواندن کتاب‌های مذهبی و شناخت درباره پیامبران و امامان باعث می‌شود ورزشکار در زندگی شخصی‌اش اعتبار و صلابت به دست آورد و همین امر در زندگی حرفه‌ای و ورزشی او تأثیرگذار است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درست همان روزی که علی فتح‌الله زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال بازگرداندن خسرو حیدری به استقلال از پای پله‌های هواپیما را به شوخی به دستگیری «ریگی» معدوم به‌وسیله نیروهای امنیتی تشبیه کرد، این بازیکن تکنیکی را در ساختمان دفتر مدیرعامل این باشگاه در خیابان لارستان ملاقات و درباره نقش مطالعه در موفقیت ورزشکاران از او پرس‌وجو کردیم. 

خسرو حیدری، پیستون راست تیم ملی جمهوری اسلامی ایران و باشگاه استقلال که از زمین‌های خاکی محله شمیران‌نو میدان رسالت مسیر قهرمانی را آغاز کرد و با مقاومت پیوسته بعدها سر از پرسپولیس و استقلال درآورد، درباره مطالعه و خواندن کتاب در اوقات بیکاری می‌گوید: من هر وقت فرصت کنم، به مطالعه کتاب‌های مذهبی می‌پردازم و احساس می‌کنم با خواندن این کتاب‌ها زندگی‌ام راه و روش دیگری یافته است.
وی افزود: دلم می‌خواهد به تمام جوانان توصیه کنم از خواندن درزمینه‌‌های گوناگون غفلت نکنند و خود را با مطالعه کتاب‌های متفاوت برای رویارویی با این زندگی هزار چهره آبدیده‌تر و مهیاتر کنند. 

حیدری از بازیکنانی است که در قهرمانی استقلال در جام باشگاه‌های ایران و صعود مستقیم تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی 2014 برزیل و رسیدن استقلال به مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا نقشی متفاوت از دیگران داشت، چرا که او آن‌قدر دربازی‌ها غافلگیرانه ظاهر می‌شود که مربی‌ حریف هرگز نخواهد دانست وی در صف تیم مقابل در کدام نقش بازی می‌کند و کدام جناح را باید مراقبت کند تا از گزند تهاجمات موثرش به دروازه‌ تیم خود جلوگیری کند. 

این بازیکن درباره نقش مطالعه در زندگی شخصی و ورزشی‌اش می‌گوید: هر شبی که مسابقه‌ حساس و سرنوشت‌سازی در پیش روست، استرس و اضطراب عجیبی بازیکنان تیم را به خود مشغول می‌کند. در چنین مواقعی، سرخود را به خواندن کتاب و یادداشت‌برداری از نکات مهم آن گرم می‌کنم تا این که به راحتی به خواب می‌روم. 

حیدری افزود: این شیوه دوری جستن از استرس را به تمام دوستانم توصیه می‌کنم و از آنان می‌خواهم که با چنین روشی علاوه بر افزایش دانش، خود را از فکر مسایل بیهوده رها کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها