سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
«گربه‌ها و خروس‌ها» با ترجمه‌ سیروس طاهباز به چاپ سیزدهم  رسید

شانزده عنوان از کتاب‌های قدیمی، خاطره‌انگیز و پر مخاطب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای چندمین بار تجدید چاپ شدند. در میان این کتاب‌ها، کتاب «گربه‌ها و خروس‌ها» با ترجمه‌ زنده‌یاد سیروس طاهباز که در سال 1361 منتشر شده بود نیز دیده می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب «گربه‌ها و خروس‌ها» با ترجمه‌ زنده‌یاد سیروس طاهباز که در سال 1361 منتشر شده بود، اکنون به چاپ سیزدهم رسیده است. 

این قصه‌ آفریقایی را «ک.طالقانی» تصویرگری کرده و تاکنون 263هزار نسخه (254هزار چاپ‌های قبل و 9هزار نسخه جدید) از آن برای گروه سنی (ب) منتشر شده است.
 
همچنین کتاب دیگری نوشته مرحوم طاهباز با عنوان «هدیه‌ای برای بچه‌های کنار شط» و تصویرگری مهدی فدوی برای سومین بار تجدید چاپ شد و شمارگان آن به 40 هزار نسخه رسید. 

کتاب «ابر اومد باد اومد» سروده‌ افسانه شعبان‌نژاد و تصویرگری سارا ایروانی به مرحله چاپ هفتم رسید و تاکنون 90هزار نسخه از آن برای گروه سنی (الف) و (ب) منتشر شده است.
 
همچنین کتاب «یک سبد سیب لانه‌ای برای دم سیاه» نوشته محمدرضا شمس و تصویرگری امیرعلی باروتیان دو قصه کوتاه است که برای گروه سنی (الف) و (ب) برای چهارمین بار منتشر شد و شمارگان آن به 80هزار نسخه رسید. 

بر همین اساس، کتاب  «دستمال خال‌خالی» از مجموعه داستان‌های حیوانات به نویسندگی و تصویرگری زهره پریرخ برای ششمین بار به زیر چاپ رفت و تاکنون 80هزار نسخه از این کتاب برای گروه سنی (الف) و (ب) منتشر شده است و شمارگان کتاب «سگی بود، جنگلی بود» سروده‌ مصطفی رحماندوست و تصویرگری جواد حفیظی نیز در ششمین مرحله‌ انتشار به 65 هزار نسخه رسید.
 
کتاب آموزشی و تصویری «نقلی 3» به نویسندگی و طراحی مهدی معینی و تصویرگری مهرنوش معصومیان برای سومین بار با شمارگان 60 هزار نسخه برای گروه سنی (الف) و (ب) منتشر شد و کتاب «زنبور و سیب قرمز» نیز سروده‌ افسانه شعبان‌نژاد و تصویرگری پرویز محلاتی برای چهارمین بار چاپ شد و شمارگان آن از 60 هزار نسخه گذشت.
 
در عین حال، کتاب «تخم‌مرغ‌ها» از مجموعه با هم بسازیم با طراحی و اجرای حمید ترابلی برای چهارمین دفعه با شمارگان 50هزار، «کلاغه به خونه‌ش نرسید» سروده‌ افسانه شعبان‌نژاد و تصویرگری علی خدایی برای چهارمین بار و شمارگان 32هزار نسخه، «آی قصه، قصه، قصه 4» از مجموعه داستان‌های کوتاه از افسانه‌ها و قصه‌ها، نوشته زهره پریرخ برای چهارمین بار با شمارگان 30هزار نسخه، «سگی که قار قار می‌کرد» نوشته فریبا کلهر و تصویرگری راشین خیریه برای سومین دفعه با 25هزار نسخه و کتاب «بازی با آینه» از سری کتاب‌های سرگرمی نوشته ماریون والتر و ترجمه منصور کدیور برای دومین بار با شمارگان 25هزار نسخه از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی تجدید چاپ شده است. 

همچنین از مجموعه کتاب‌های علمی کانون نیز سه کتاب با عنوان‌های «دنیای امروز فضا و نجوم» نوشته زوزا وبروا برای پنجمین بار با شمارگان 45هزار، «مغز و دستگاه اعصاب» نوشته استیو پارکر و ترجمه سیمین معزی‌متین برای چهارمین بار با شمارگان 40هزار و کتاب «جهان امروز سیاره زمین» به نویسندگی دوگال دیکسون و ترجمه دکتر محمدرضا غفاری برای سومین بار با شمارگان 30 هزار نسخه به بازار کتاب کودک راه یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها