دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
«از پاریس تا برلین» دوباره می‌آید

کتاب «از پاریس تا برلین» نوشته مرتضی صفری، نویسنده و پژوهشگر ساکن استان قزوین به ‌زودی از سوی نشر «سایه گستر» قزوین به چاپ دوم می‌رسد. این کتاب دربرگیرنده خاطرات نویسنده طی سفر به قسمتی از اروپاست که با قالبی داستانی نوشته شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، صفری درباره ویژگی کتابش با عنوان «از پاریس تا برلین» گفت: این کتاب سفرنامه نیست. در این اثر سعی داشتم آداب و رفتار خودمان را با اروپایی‌ها مقایسه و تجربه خودم از این سفر را به‌ شیوه رمان روایت کنم.
 
وی اظهار کرد: برای نوشتن این کتاب بیش از یک سال وقت گذاشتم و کتاب‌های زیاد و مقاله‌ها، نقشه‌ها و مدارک انبوهی را مطالعه کردم.
 
صفری گفت:‌ کتاب «از پاریس تا برلین» برگرفته از خاطراتی است که تابستان 2007 طی سفر به قسمتی از اروپا و آشنایی با زندگی و فرهنگ آن‌ها داشتم. البته بعد از سفر و پس از گذشت چند ماه که همه چیز را فراموش کرده بودم، به ‌فکر افتادم دیده‌ها و شنیده‌هایم را در قالب داستان‌ بنویسم.
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «باور کنید اونا فقط دست می‌زدند، نه چیز دیگر، نه مثل ما ایرانی‌ها که تو همه چیز افراط می‌کنیم و تو این‌جور موقع‌ها غیر از دست زدن، اول سوت می‌کشیم و یه عده هم که سوت بلد نیستند جیغ می‌کشند و بعد یک عده داش مشتی هوار می‌زنند و وقتی دیدند این‌جوری نمی‌شه و نمی‌تونند خودشون را حسابی خالی کنند، می‌ریزند وسط و انقدر هنرمند بدبخت رو ماچ‌کش می‌کنند تا از حال برود و غلط بکند که برنامه اجرا کند.»

کتاب «از پاریس تا برلین» سال 1388 در 266 صفحه با قیمت سه‌هزار و 800 تومان از سوی نشر سایه گستر قزوین چاپ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط