شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
منصوری: تقویت سیاست‌های کلان صنعت چاپ در سایه سند راهبردی شکل می‌گیرد

رضا منصوری، عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ کشور، سند راهبردی صنعت چاپ را فرصتی برای رشد و ارتقای این صنعت دانست و گفت: این سند با توجه به فاصله‌ای که بین ایده، نظریه‌پردازی و اجرا در صنعت چاپ کشور وجود دارد، می‌تواند زمینه تقویت سیاست‌های کلان را فراهم کند.-

مهندس رضا منصوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: صنعت چاپ استعدادهای بالقوه بسیاری در خود دارد که می‌تواند موجب ارتقا و تعالی صنعت چاپ کشور شود و این سند نشان می‌دهد که یک نگرش زیربنایی و اصولی می‌تواند به تحول این صنعت کمک کند.

وی ادامه داد: در این سند طی یک فرایند پنج مرحله‌ای چشم‌انداز، اهداف خرد و کلان و مباحث زیربنایی صنعت چاپ کشور بررسی شده است.

مدیرعامل چاپخانه بانک ملی ایران با بیان این‌که در این سند مباحث ریشه‌ای دیده شده است، عنوان کرد: تدوین طرح‌های محکم، اصولی با زیرساخت‌های قوی در این سند، همچنین نگرش علمی به مسایل این صنعت موجب تغییر و تحول در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

وی عنوان کرد: اجرای بندهای پیش‌بینی شده در این سند می‌تواند موجب تحرک در صنعت چاپ کشور شود به گونه‌ای که فعالان و صاحبان این صنعت احساس کنند می‌توانند از وضعیت کنونی بهتر و مناسب‌تر بهره‌مند شوند.

به گفته منصوری، عرضه با کیفیت کالاها و خدمات چاپی موجب ایجاد تحول و نوگرایی در صنعت چاپ می‌شود و این نوگرایی نوعی پویایی در میان صنف ایجاد می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: حمایت از بندهای این سند راهبردی نیازمند همکاری متولیان، متخصصان، کارشناسان و مسوولان اتحادیه‌های صنفی فعال در این صنعت است تا با همفکری و مساعدت اقدامی مناسب انجام دهند.

سند راهبردی صنعت چاپ کشور همزمان با برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. این سند به عنوان قطب‌نماي نقشه راه مديريت در صنعت چاپ کشور به‌شمار می‌آید و قرار است کارها، برنامه‌ها و تصمیمات این حوزه به تناسب مفاد این سند اتخاذ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط