سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
زایران امام رضا(ع) می‌توانند از کتابخانه آستان استفاده‌کنند

محمد مشایخی، رییس کتابخانه‌ عمومی آستان قدس رضوی گفت: اعضایی که به صورت زایر وارد شهر مشهد می‌شوند می‌توانند با ارایه فرم درخواست که به منزله کارت موقت عضویت است، از کتابخانه آستان قدس استفاده کنند._

مشایخی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: سال گذشته آمار مراجعان به اداره کتابخانه عمومی آستان قدس رضوی بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر مراجعه‌کننده بود و بیش از یک‌میلیون و 600 هزار منبع کتابخانه‌ای شامل منابع سمعی‌ و بصری، پایان نامه، نشریات و کتاب در این کتابخانه وجود دارد.

رییس کتابخانه‌ عمومی آستان قدس رضوی گفت: اداره کتابخانه عمومی آستان قدس رضوی شامل مخزن کتاب‌های چاپی، تالار‌های منابع خارجی، تخصصی جغرافیا، محققان، بخش امانت کتاب، تالار قفسه باز، مطالعه،نوجوانان و جوانان، کتابخانه جامع الکترونیکی، تخصصی علوم، قرآن و حدیث، ادبیات و اقتصاد اسلامی و بخش سمعی، بصری، تالار اینترنت و واحد عضویت است.

وی افزود:این بخش‌ها زیر مجموعه کتابخانه‌های عمومی آستان قدس هستند که تالار امانت، محققان و مطالعه بخش مجزای خواهران و برداران دارد و کتابخانه‌های تخصصی به صورت مشترک استفاده می‌شوند. 

 
مشایخی با اشاره به وجود بیش از 30 هزار منبع الکترونیکی قابل امانت در این مرکز گفت: بیش از یک میلیون و دویست نسخه کتاب کاغذی در این کتابخانه وجود دارند که زیر مجموعه‌ای از مراکز‌ آستان قدس رضوی است و شامل کتابخانه مرکزی و اداره کتابخانه‌ عمومی می‌شود. 

وی با بیان این که بیش از 170 هزار نفر عضو کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی هستند عنوان کرد: مخاطبان کتابخانه آستان قدس رضوی از پایه ششم ابتدایی تا دارندگان مدرک دکتری هستند. 

رییس کتابخانه عمومی آستان قدس رضوی درباره مخاطبان کتابخانه عمومی آستان قدس و نحوه استفاده از منابع این مرکز عنوان کرد: اعضای کتابخانه مرکزی آستان قدس دانش آموزان پایه ششم ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، پیش‌دانشگاهی، کارشناسی تا مقطع دکتری و همچنین استادان دانشگاه و طلاب حوزه علمیه هستند. 

وی با بیان این‌که اعضای میهمانی که زایران مشهد را تشکیل می‌دهند، می‌توانند با پرکردن فرم‌‌های درخواست عضویت بر اساس مدرک تحصیلی و سن از بخش‌های گوناگون کتابخانه استفاده کنند افزود: اعضایی که به صورت میهمان وارد شهر مشهد می‌شوند با ارایه این فرم که به منزله کارت موقت عضویت در کتابخانه  آستان قدس است، می‌توانند از بخش‌های کتابخانه در طول اقامت خود استفاده کنند.

وی با اشاره به ثبت نام اینترنتی برای عضویت افراد در کتابخانه آستان قدس گفت: سایت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز اسناد آستان قدس رضوی به نشانی www.aqlitbrary.org آماده ثبت نام متقاضیان است.
 
کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در خیابان شیرازی، پیش از صحن انقلاب شهر مشهد واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط