یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۸
آثار منتشر نشده عمران صلاحی منتشر می شوند

آثار منتشر نشده «عمران صلاحی» به همت خانواده وی منتشر خواهدشد./

«یاشار صلاحی» درباره وضیعت انتشار آثار «عمران صلاحی» در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ايبنا)،گفت: از پدرم آثار منتشر نشده بسیاری برجا مانده که به مرور زمان و با دقت قصد آماده سازی و انتشار این آثار را دارم.

وی درباره رمانی که «صلاحی» مشغول نگارش آن بود،یادآور شد:پدرم تنها 2 فصل از این رمان طنزرا که به گونه ای زندگینامه خودش نیز به شمار می‌رفت ، به رشته تحریر در آورد.وی براي اين رمان نيمه كاره هنوز نامي انتخاب نكرده بود. 

صلاحی درباره شعر های منتشر نشده پدرش گفت: «عمران صلاحی» شعر های منتشر نشده بسیاری دارد، البته خودش قصد انتشار برخي از اين شعرها را نداشت. پس از بررسي ها لازم قصد انتشار مجموعه كامل شعر هاي منتشر نشده او را دارم.

وی افزود: در حال حاضر نيز مشغول باز خواني اين شعر ها هستم، براي كارهاي كارشناسي روی این شعر ها از برخی از دوستان شاعر کمک خواهم گرفت. این کتاب توسط انتشارات مروارید روانه بازار کتاب می شود.

صلاحی درباره ترجمه های «عمران صلاحي» از شعر شاعران ترك گفت:پدرم به واسطه علاقه و همکاری اي که با برخی از مترجمان ترک داشت، اشعار بسیاری از شاعران ترک را به فارسی برگردانده است. برخی از این اشعار به صورت پراکنده در نشریات منتشر شده و قصد داریم که این ترجمه این اشعار را نیز در قالب کتابی منتشر کنیم.

وی درباره انتشار اشعار ترکی اين شاعر طنز پرداز در قالب کتاب 
خاطرنشان كرد:قصددارم شعرهای ترکی وی را در قالب کتابي مستقل منتشركنم و به احتمال زیاد این اثر را به انتشارات مروارید خواهم سپرد. 

صلاحی درباره مقالات منتشر نشده این طنز پرداز گفت:وی مقالات متعددي در نشریات منتشر کرده و این مقالات قابليت انتشار در قالب کتاب را دارند. 

فرزند درباره وضيعت ترجمه آثار پدرش به زبان هاي ديگر تاكيد كرد: متاسفانه آثار پدرم مانند ديگر آثار نويسندگان و شاعران ايراني از سوي مترجمان ديگر زبان‌ها با اقبال روبرو نشده است و آثار وي جز در موارد معدودي كه آن هم در زمان حياتش صورت گرفت،به ديگر زبان ها ترجمه نشده است.

فرزند صلاحی درباره کاریکاتورهای او گفت:یکی از دغدغه های شخصی پدرم کشیدن کاریکاتور بود. برخی از آثار کاریکاتوري وي در نشریات و کتاب طنز آوران ایران منتشر شده است.

وی درباره انتشار طرح ها و کاریکاتور های صلاحی در قالب کتاب گفت: این طرح ها و کاریکاتورها بسیار پراکنده اند و مدت زمان طولانی باید به این کار اختصاص بدهم.

اين كاريكاتوريست درباره برپایی نمایشگاهی از آثار پدرش گفت: قريب به 31 سال پیش «عمران صلاحی»، «پرویز شاپور» و «بیژن اسدی پور» تعدادي از كاريكاتورهايشان را در نمایشگاهی در معرض دید علاقمندان قرار دادند، اين اتفاق ديگر تكرار نشد، اما در سال های آتي قصد برپايي نمایشگاهي از طرح ها و کاریکاتور های وی را داریم. 

ياشارصلاحی در پایان ، از تجدید چاپ كتاب «عمليات عمراني» از سوي انتشارات معين خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها