یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
تبدیل كتاب «نورالدین پسر ایران» به روایت تلویزیونی

میثم حسینی، كارگردان مجموعه روایت کتاب «نورالدین، پسر ایران» گفت: تبدیل كتاب به روایت تلویزیونی مقدماتی می‌خواهد. مرحله تحقیق و پژوهش و فصل‌بندی كتاب را آغاز كردیم. این مجموعه تفاوت زیادی از نظر اجرایی با روایت کتاب «دا» دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پایگاه خبری حوزه هنری اطلاع داد، میثم حسینی، كارگردان مجموعه روایت کتاب «نورالدین، پسر ایران» درباره این مجموعه گفت: قبلا روایت کتاب «دا» را با همكاری سینا عطائیان كارگردانی كرده بودم. بعد از تولید و پخش «دا» مسیری باز شد كه تولید مجموعه «نورالدین» در ادامه آن است.

وی افزود: «دا» خاطراتی از حاشیه جنگ بود ولی قصه «نورالدین» در متن جنگ اتفاق می‌افتد. تلویزیون و مخاطبان از «دا» استقبال كردند و همین مساله و باز كردن فرهنگ كتابخوانی انگیزه‌ای مضاعف بود برای تولید «نورالدین». به هر حال مجموعه روایت «دا» اثر متفاوتی بود و هنوز كسی به این شیوه كار نكرده است.
 
حسینی گفت: كتاب «نورالدین، پسر ایران» یك كتاب معروف و پرمخاطب و استقبال زیادی از آن شده است. بنابراین می‌توانست سوژه خوبی برای ادامه مسیر بعد از «دا» باشد.

وی افزود: تبدیل كتاب به روایت تلویزیونی مقدماتی می‌خواهد از جمله داراماتیزه كردن و فصل‌بندی بر اساس یك تایم تعریف شده. مرحله تحقیق و پژوهش و فصل‌بندی كتاب را آغاز كردیم. این مجموعه تفاوت زیادی از نظر اجرایی با «دا» دارد. در توضیح این تفاوت باید به طراحی‌ها و نقاشی‌های همزمان با روایت اشاره كنم كه دیجیتال است.
 
حسینی گفت: كسی كه كتاب را روایت می‌كند مرد است بنابراین ما برای انتخاب راویان سراغ مردان می‌رویم و برخلاف «دا» فقط از بازیگران استفاده نمی‌كنیم. سرداران جنگ، افراد فرهنگی و فرزندان شهدا نیز راوی «نورالدین» خواهند بود. راوی فقط كتاب را نمی‌خواند بلكه با تأثیرگذاری بیشتری قصه را روایت می‌كند. نه اینكه از راوی بخواهیم بازی كند بلكه سعی می‌كنیم از راوی بخواهیم با كتاب ارتباط بیشتری برقرار كند و مدت زمان بیشتری با قصه‌ای كه می‌خواهد روایت كند دم‌خور باشد تا بتواند به نوعی این تأثیرگذاری را هنگام بازخوانی جلوی دوربین اجرا كند.
 
وی افزود: گروه تولید «نورالدین» را نیروهای جوان تشكیل می‌دهند. از تهیه‌كننده به خاطر فرصتی كه در اختیار یك گروه جوان قرار داده است باید تشكر كرد. احتمالا این مسیر همانطور كه گفتم ادامه پیدا خواهد كرد. این مجموعه در نظر دارد سراغ كتاب‌ها و مستندات دیگر مثل انقلاب اسلامی هم برود.

کتاب‌های «دا» و «نورالدین پسر ایران» از آثار منتشر شده توسط انتشارات سوره مهر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها