جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳
ارجاع 15 پرونده تخلف ناشران داخلی به هیات رسیدگی

مدیر کمیته ناشران داخلی از ارائه پرونده تخلف 15 ناشر داخلی در نمایشگاه کتاب و ارجاع آن به هیات رسیدگی تخلفات ناشران داخلی مستقر در نمایشگاه، خبرداد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، احمد کمالی نژاد در گفت ‌وگو با ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، درباره میزان تخلفات ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب ، گفت: امسال تخلفات ناشران داخلی در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است، به طوری که تنها 15 پرونده تخلف به هیات رسیدگی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تخلف محتوایی در نمایشگاه کتاب 26 وجود نداشته است، افزود: یکی از تخلفات، مربوط به ارائه فروش کتاب‌های یک ناشر در غرفه‌های دیگر ناشران بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ ناشری تاکنون به دلیل عرضه کتاب‌های مشابه در غرفه‌های دیگر، شکایتی نکرده است، گفت: هیات رسیدگی به تخلفات ناشران داخلی بیشتر برای برقراری نظم و امنیت و حفظ حقوق نویسنده و ناشری که آثارش در نمایشگاه کتاب عرضه می شود، حضور دارد و تلاش می کند بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب نیز ازدیدن کتاب های تکراری گله‌ای نکنند.

وی با اشاره به اینکه این تخلفات هر سال در نمایشگاه کتاب مشاهده می شود گفت: بیش از 5 مورد از این تخلفات نیزمربوط به ناشرانی بوده که در نمایشگاه حضور پیدا نکرده و غرفه خود را به دیگران واگذارکرده اند.

کمالی نژاد در پایان گفت: رعایت نکردن شئونات اسلامی و توجه نکردن به تذکرات ناظران سالن نیز یکی دیگر از تخلفات گزارش شده است. هیات رسیدگی پس از بررسی، نتیجه این ناشران متخلف را در پایان نمایشگاه به آنان اعلام می دارد که آیا می‌توانند بدون محدودیت برای سال آینده در نمایشگاه کتاب حضور داشته باشند یا نه.

بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها