پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
ارایه جديدترين اثر آيت‌الله مصباح يزدی در مصلی

اثر جديد آيت‌الله مصباح يزدی با عنوان «رابطه علم و دين» که از سوی انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) چاپ شده، در بيست‌ و ششمين‌ نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران رو‌نمايی شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، كتاب جديد اين استاد برجسته حوزه با عنوان «رابطه علم و دين» در بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران رو‌نمايی می‌شود و علاقه‌مندان به مباحث فلسفی، به ويژه فلسفه علم و فلسفه دين، به زودی می‌توانند با مطالعه اين كتاب از ديدگاه‌های علامه مصباح در اين زمينه مطلع شوند.

اين اثر حاصل واكاوی زوايای مختلف بحث رابطه علم و دين توسط آیت‌الله مصباح یزدی است كه در آثار مختلف گفتاری و نوشتاری وی شامل كتاب‌ها، مقالات، درس‌ها، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها به آن‌ها پرداخته شده و اينك به همت حجت‌الاسلام والمسلمين علی مصباح در چارچوب منظمی تدوين و آماده انتشار شده است.

جايگاه مبحث علم دينی در اولويت‌های نظام اسلامی، معناشناسی علم و دين، تشريح نسبت‌های مفهومی علم و دين با اشاره به قلمروشناسی علم و دين، بيان نسبت‌های محتوايی علم و دين، تبيين علم دينی و پاسخ به پرسش‌ها و شبهات آن، بيان لوازم اسلامی‌سازی علوم و تبيين و اثبات مبانی آن، تشريح تأثيرات دين بر هدف و غايت، محتوا و كاربرد علم و نيز اشاره به خدمات علم به دين با تأكيد بر تأثيرات علم بر فهم يا اثبات گزاره‌های توصيفی و دستوری دين، از مهم‌ترين رئوس مباحث مطرح شده در اين كتاب است كه در هشت فصل سامان يافته است.

اين كتاب در قطع رقعی و در 304 صفحه تنظيم شده و علاقه‌مندان می‌توانند اين كتاب را از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) و نمايندگی‌های آن در شهرستان‌ها تهيه كنند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «کتاب؛ چشمه جوشان دانایی» تا شنبه (21 اردیبهشت) در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط