پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
نشست تخصصی حدیث و زندگی، راهی برای ترویج تربیت دینی

نشست تخصصی «حدیث و زندگی، راهی برای ترویج تربیت دینی» در غرفه عمومی انتشارات آستان قدس رضوی «به‌نشر» واقع در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آستان قدس رضوی این نشست تخصصی از سلسله نشست‌های تخصصی فرهنگی را ساعت 17 جمعه (20 اردیبشهت ماه) با توجه به اهمیت اعتلای فرهنگ دینی میان اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان، تلاش در راستای معرفی اثرات تربیت دینی و همچنین توجه و بهره‌گیری از مضامین بلند احادیث اهل بیت (ع) در زندگی برگزار می‌کند. 

در این نشست تخصصی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محدثی و حجت‌الاسلام پسندیده و همچنین برخی مسوولان و فعالان فرهنگی در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برپا می‌شود، موضوعاتی با محور اهمیت و لزوم بهره‌گیری از مفاهیم و آموزه‌های دینی به‌ویژه احادیث در زندگی روزمره مطرح و به بحث گذاشته می‌شوند. 

ضرورت بهره‌گیری از معارف حدیث، تاثیر عمیق سخنان ائمه (ع) در زندگی شیعیان، تشویق ائمه اطهار(ع) به نشر احادیث اهل بیت(ع) و همچنین جامعیت مضامین احادیث و اشتمال بر موضوعات مختلف زندگی، محور مباحث این نشست را تشکیل می‌دهد. 

همچنین موضوعاتی نظیر بهره‌گیری و تاثیر‌پذیری از مضامین حدیثی، توصیه اهل بیت(ع) به عمل‌گرایی در ارتباط با احادیث، تبیین نیاز امروز جامعه اسلامی به آموزه‌های اخلاقی و انسانی نهفته در احادیث و همچنین کارکردهای تربیتی احادیث اهل بیت(ع) در زندگی سایر این نشست تخصصی محسوب می‌شوند. 

غرفه عمومی انتشارات آستان قدس رضوی «به‌نشر» در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن شبستان راهروی 9 غرفه 6 میزبان علاقه‌مندان به کتاب است.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) برپاست. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها