پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
اوراق استصناع

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

اوراق استصناع 

در برخی از آثار تحقیقی موجود در زمینه اوراق استصناع، تعاریفی نیز از این اوراق ارائه شده، که در ابتدا به این تعاریف اشاره‌ای کرده و در نهایت تعریفی حقوقی از اوراق استصناع، با توجه به سایر تعاریفی که از اوراق مشابه در قوانین به عمل آمده، ارائه خواهیم کرد.
ـ «اوراق استصناع، اوراق بهاداری است که به پشتوانه عقد استصناع منتشر می‌شود. صکوک استصناع نوعی اوراق بهادار است که بر پایه عقد استصناع طراحی می‌گردد و با توجه به ماهیت این عقد می‌توان گفت نوعی اوراق بهادار است که دارای نرخ بازده ثابت می‌باشد.» (حسینی، 1389: 61)
ـ «اوراق صکوک استصناع روشی پیشرفته جهت تامین مالی طرح‌های ساخت و ساز، پروژه‌های عظیم صنعتی و تجهیزات بزرگی چون توربین، ایستگاه‌های برق، کشتی و هواپیما می‌باشد. موسسه مالی اسلامی، منابع مالی مورد نیاز تولید کننده را در حین عملیات ساخت دارایی تامین می‌کند و دارایی را تا زمان تحویل آن تحت مالکیت خود در می‌آورد. پس از تکمیل ساخت دارایی، موسسه یاد شده، مالیکت دارایی را به سازنده آن بر می‌گرداند و بهای آن را می‌گیرد.»

صفحه 85/ اوراق استصناع/ احسان بازوکار/ انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)/ چاپ اول/ سال 1392/ 208 صفحه/ 6000 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها