چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کتابخانه دیجیتالی فدراسیون پزشکی ورزشی راه‌اندازی شد

کتابخانه الکترونیک فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران با هفت ‌هزار جلد کتاب الکترونیک به زبان‌های انگلیسی و فارسی آغاز به کار کرد.-

رقیه قدیمی، مسوول کتابخانه تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌، گفت: کتابخانه تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران، نخستین و مجهزترین کتابخانه در زمینه طب ورزشی به شمار می‌آید که از به‌روزترین منابع در این زمینه بهره‌مند است. 

وی درباره محتوای کتاب‌های موجود در این کتابخانه توضیح داد: طب ورزشی دارای زیرمجموعه‌هایی مانند فیزیولوژی، توان‌بخشی، تغذیه و روانشناسی است که در کتاب‌های موجود در کتابخانه تخصصی فدراسیون به تفکیک درباره آن‌ها صحبت شده است. 

قدیمی با اشاره به بیش از یک‌ دهه فعالیت مستمر کتابخانه فدراسیون پزشکی ورزشی ایران افزود: این کتابخانه از سال 1379 تاسیس شده است و اکنون حدود چهار هزار کتاب که اکثر آن‌ها به زبان انگلیسی تالیف شده‌اند، در آن وجود دارد. به تازگی کتابخانه دیجیتال فدراسیون هم راه‌اندازی شده است که بیش از هفت هزار جلد کتاب الکترونیک را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. 

مسوول کتابخانه تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی درباره چگونگی دسترسی به کتابخانه دیجیتال این فدراسیون گفت:‌ فایل «پی. دی. اف» کتاب‌‌های الکترونیک را در اختیار کاربران گذاشته‌ایم. ما برای مراجعه به این کتابخانه محدودیتی قایل نشده‌ایم و البته امکان دانلود آثار توسط کاربران هم وجود ندارد. 

وی پزشکان فیزیوتراپ‌ها، کارشناسان تغذیه ورزشی، دانشجویان و استادان رشته تربیت‌بدنی را بیشترین مراجعان به کتابخانه تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی دانست و اضافه کرد: ورزشکاران رشته‌های مختلف هم گاهی به این کتابخانه رجوع می‌کنند اما از آن‌جایی که اکثر کتاب‌های طب ورزشی به زبان‌های خارجی به ویژه انگلیسی تالیف شده‌اند و هنوز ترجمه گسترده‌ای از این آثار در اختیارمان قرار نگرفته، این کتابخانه اغلب پذیرای متخصصان علوم ورزشی و چهره‌های دانشگاهی است. 

قدیمی با اشاره به نوپا بودن رشته تحصیلی پزشکی ورزشی افزود: طب ورزشی از سال 1385 به عنوان رشته‌ای تخصصی در دانشگاه‌‌های کشور صاحب هویت شد اما در همین مدت تقریبا کوتاه، پایان‌نامه‌ها و مقالات خوبی از سوی فارغ‌التحصیلان پزشکی ورزشی به کتابخانه مرکزی فدراسیون ارسال شده است. 

مسوول کتابخانه تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد ناشران ورزشی ایران، گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی بین فدراسیون و ناشران فعال ورزشی در سراسر کشور برقرار است و هر سال آثار مورد نیاز کتابخانه از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خریداری می‌شود. البته بیشترین خرید فدراسیون پزشکی ورزشی از ناشران خارجی حاضر در نمایشگاه صورت می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط