یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
اختصاص بخش دفاع‌مقدس سالن یاس به معرفی آثار ترجمه شده

امیرشهریار امینیان، عضو مجمع ناشران دفاع‌مقدس گفت: این مجمع در سالن یاس بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فقط بخش معرفی آثار دفاع‌مقدس را بر عهده دارد و در کنار آن دیگر آثار چاپ نخست تمامی حوزه‌ها با همکاری خانه کتاب به مخاطبان معرفی می‌‌شود. بخش دفاع‌مقدس به آثار نویسندگان نوقلم،‌ پرمخاطب، ترجمه شده و برگزیده سال 1391 اختصاص دارد.-

 امینیان، عضو مجمع ناشران دفاع‌مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آخرین وضعیت معرفی آثار در سالن یاس بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: مجمع ناشران دفاع‌مقدس برای برپایی سالن یاس با خانه کتاب همکاری می‌کند و بخشی از آن به معرفی آثار دفاع‌مقدس اختصاص دارد. دیگر مجموعه و تشکل‌ها نیز در این سالن به معرفی آثار منتشر شده در سال 1391 می‌پردازند.

وی ادامه داد: مجمع ناشران دفاع‌مقدس برای بخش معرفی کتاب‌های دفاع‌مقدس توانسته است 510 عنوان اثر را که شامل آثار چاپ اول در سال 1391 است را شناسایی کند. این آثار توسط ناشران مختلف این حوزه منتشر شده‌ و اطلاعات ‌و آمار مناسبی به مخاطبان ارایه می‌دهد.

امینیان افزود: در بخش دفاع‌مقدس سالن یاس علاوه بر معرفی ‌آثار، کتاب‌های نویسندگان نوقلم دفاع‌مقدس، آثار پرمخاطب، آثار برگزیده دفاع‌مقدس، کتاب‌های ترجمه شده به زبان‌های مختلف و آثار ارزنده در بخش ادبیات و پژوهش در سال 1391 نیز معرفی خواهد شد. البته اکنون در حال شناسایی آثار نویسندگان نوقلم هستیم و تعداد نهایی آن‌ها تا روز دهم اردیبهشت ماه مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: مخاطبان در بخش دفاع‌مقدس سالن یاس همچنین با برنامه‌های آتی مجمع ناشران دفاع‌مقدس آشنا می‌شوند. بر اساس رصد انجام شده در حوزه نشر آثار دفاع‌مقدس مشخص شد در سال 1391 هفتادوهفت عنوان کتاب مستقیما با عنوان دفاع‌مقدس در نام اثر، چاپ شده‌ و 430 عنوان اثر هم به موضوع دفاع‌مقدس در قالب‌های مختلف و ادبی پرداخته‌اند. 

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها