جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
سه نمایشنامه از چرمشیر در یک کتاب جیبی

نمایشنامه «دیوبندان» اثر محمد چرمشیر به همراه دو نمایشنامه «زمان سکوت برای زندگان» و «شرفنامه یحیای تیره بخت» با عنوان کلی «دیوبندان» در یک کتاب از سوی نشر نی منتشر شد. این سه اثر پیش‌تر توسط سیروس کهوری‌نژاد در مجموعه تئاتر شهر اجرا شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه «دیوبندان» شامل سه نمایشنامه از محمد چرمشیر است با نام‌های «دیوبندان»، «زمان سکوت برای زندگان» و «شرفنامه یحیای تیره بخت». 

این سه نمایشنامه در زمره آثار منتشر نشده چرمشیر بودند که در دهه گذشته با کارگردانی سیروس کهوری‌نژاد به اجرا درآمده‌اند. «دیوبندان» در سال 1375 در تالار وحدت اجرا شد. 

نمایشنامه «زمان سکوت برای زندگان» که به روایت ضربت زدن ابن ملجم مرادی به حضرت امیرالمومنین امام علی‌ابن ابی‌طالب (ع) می‌پردازد،‌ در بهمن سال 1374 همزمان با ماه مبارک رمضان در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر به کارگردانی کهوری‌نژاد، به روی صحنه رفت. در این نمایش سعید داخ، نسیم مفیدی، عباس غفاری، فرهاد بشارتی، مریم معینی و خسرو محمودی ایفای نقش کردند. 

«شرفنامه یحیای تیره‌بخت» نیز در سال 1374 به روی صحنه رفته بود.
«دیوبندان» نوشته محمد چرمشیر با شمارگان هزار نسخه، 70 صفحه و بهای سه هزار تومان از سوی نشر نی روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

«قهوه قجری»، «رقص مادیان‌ها»، «رویای بسته شده به اسبی که از پا نمی‌افتد»، «کبوتری ناگهان»، «در مصر برف نمی‌بارد»، «می‌خواستم اسب باشم»، «آرامش در حضور دیگران»، «آسمان روزهای برفی» و «می‌بوسمت و اشک» از  نمایشنامه های منتشر شده چرمشیر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط