یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
«رسانه ملی و تغییر سیاست‌های جمعیتی» به زودی منتشر می‌شود

کتاب «رسانه ملی و تغییر سیاست‌های جمعیتی» اثر دکتر ابراهیم شفیعی‌سروستانی به زودی از سوی انتشارات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر می‌شود.-

حسین قربان‌تقی، مسوول انتشارات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: این اثر در دو بخش به صورت گفت‌وگو محور تالیف شده است. بخش نخست این نوشتار به حرف‌ها، بایدهای سیاست‌های جمعیتی در مفاهیم، اصطلاحات، خواستگاه،‌ زمینه، انواع سیاست‌های جمعیتی و شناسایی دقیق عوامل بحرانی می‌پردازد.

وی افزود: بخش دوم کتاب «رسانه ملی و تغییر سیاست‌های جمعیتی» به مساله‌شناسی تغییر سیاست جمعیتی توجه دارد.

قربان‌تقی درباره محتوای کتاب گفت: در بخشی از عرفی این اثر نوشته شده است؛ «نظام جمهوری اسلامی با گذشت 20 سال از اجرای سیاست تهدید جمعیت با توجه به ملاحظات گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی سیاست افزایش جمعیت را در پیش گرفته است. رسانه ملی در جایگاه یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های فرهنگ‌ساز که به تعبیر مقام معظم رهبری، مسوولیت مدیریت و حراست فرهنگ و افکار عمومی جامعه را بر عهده دارد، در این زمینه دارای نقش و جایگاه مهمی است. این اثر برای روشن ساختن وجوه گوناگون این نقش و جایگاه، تبیین راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌هایی که رسانه ملی برای تغییر گفتمان موجود درباره فرزنددار شدن و تحقق سیاست جمعیتی جدید نظام جمهوری اسلامی باید در پیش بگیرد، تدوین شده است.»

نخستین چاپ کتاب «رسانه ملی و تغییر سیاست‌های جمعیتی» با شمارگان هزار و 200 نسخه، در 197 صفحه به بهای 50 هزار ريال به زودی از سوی انتشارات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما قم روانه بازار کتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها