یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
اشعاری در وصف «کوه صفه» اصفهان به بازار آمد

پنجمین دفتر شعر حسن صفدری با نام «کوه صفه» منتشر شد. شعر بلند این مجموعه در وصف کوه صفه شهر اصفهان، در ابتدای این کتاب گنجانده شده است.-

صفدری به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: دفتر شعر «کوه صفه» پنجمین مجموعه شعر منتشر شده من است. همه اشعار این مجموعه  در سال 1391 سروده شده‌اند. 

وی در ادامه درباره وجه تسمیه عنوان کتاب گفت: کتاب دو قسمت دارد که بخش اول آن یک شعر بلند با نام کوه صفه است و به همین دلیل عنوان کلی این دفتر هم «کوه صفه» شده است. کوه صفه در واقع در اطراف شهر اصفهان واقع است و در بین اهالی آن‌جا شهرت بسیاری دارد. 

صفدری در پایان به مجموعه شعر جدید خود اشاره کرد: پیش از مجموعه «کوه صفه» یک کتاب شعر از من با عنوان «این‌ها همه آینه» در فرانسه و به زبان فرانسوی منتشر شد. هم‌اکنون نیز یک مجموعه شعر مشترک با یک شاعر فرانسوی به نام «آلن لانس» در نشر ثالث زیر چاپ دارم. نام این کتاب «راهی به سوی پاریس» خواهد بود. 

مجموعه شعر «کوه صفه» پنجمین دفتر شعر حسین صفدری با شمارگان هزار نسخه، 47 صفحه و بهای دو هزار و 900 تومان از سوی انتشارات بوتیمار روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

حسن صفدری شاعر معاصر ایرانی است که پیشتر آثاری از او در فرانسه و آمریکا به چاپ رسیده است. او در سال 1997 برنده جایزه شعر سال شهر ممفیس شده است. 

دیگر آثار منتشر شده او عبارتند از «بیرون پنجره باد است»، «من دیگری هستم» و «زیر چتر تو خواب رفته‌ام». 

همچنین با ترجمه صفدری پیش‌تر ترجمه «غزل، غزل‌های سلیمان» نیز منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها