دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
وزیر ارشاد: تجلیل از اهالی فرهنگ و هنر از اهداف نمایشگاه عملکرد این وزارتخانه است

نشست رسانه‌ای نمایشگاه تخصصی عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز(26 فروردین) با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. حسینی در این مراسم تجلیل از اهالی فرهنگ، هنر، نویسندگان، مترجمان و هنرمندان را از اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سیدمحمد حسینی در این نشست خبری نمایشگاه تخصصی عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ره‌توشه‌ای برای آیندگان دانست و گفت: این نمایشگاه زمینه را برای دولت‌های دیگر با هدف برداشتن گام‌های بلند‌تر در حوزه فرهنگی _ هنری فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه همه مجموعه‌ها، معاونت‌ها و سازمان‌های مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارنامه فعالیت‌های خود در دولت دهم را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اغلب فعالیت‌های ایجابی و مثبت در گردوغبار حاشیه‌ها مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با برپایی نمایشگاه تخصصی عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این فعالیت‌ها را به صورت منسجم ارایه کنیم.

حسینی عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم موفق شد بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری که پیش از این دولت انجام می‌شدند، تقویت کند و استمرار بخشد. برگزاری جشنواره فرهنگی – هنری امام رضا(ع) به صورت سراسری نمونه‌ای از این فعالیت‌هاست.

این مقام مسوول ادامه داد: این وزارتخانه در دولت دهم همچنین فعالیت‌های فرهنگی و هنری متعددی را برای نخستین بار به مرحله اجرا رساند که از آن میان می‌توان به برپایی جشنواره خلیج فارس، تاسیس معاونت امور قرآن و عترت، ارتقای معاونت سینمایی به سازمان سینمایی، برپایی نمایشگاه‌ها، جشنواره و در نهایت بنیادهای مد و لباس، راه‌اندازی بنیاد ادبیات داستانی، تشکیل اتحادیه ناشران جهان اسلام و برپایی موسسه هنرمندان پیشکسوت اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزاری برنامه‌های متنوع در حوزه شعر و ادب، تکریم از مشاهیر ایرانی – اسلامی، برپایی برنامه‌های ملی در برخی استان‌ها، اعطای 477 درجه هنری به هنرمندان، سرعت بخشیدن به فرآیند صدور مجوز کتاب و مجوز راه‌اندازی موسسات فرهنگی – هنری، اعطای نشان دولتی به استادان، حافظان و قاریان قرآن کریم، برپایی منظم و منسجم جشنواره‌های قرآنی، افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد کشور، برپایی هفته‌های هنری در استان‌ها و شکل‌گیری خانه‌های فرهنگ دیجیتال از دیگر عناوین برنامه‌هایی اند که در دولت دهم برای نخستین بار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شدند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «فرهنگ باید از مظلومیت خارج شود» گفت: تحقق بخشی از این سخن بر عهده مدیران کشور و بخشی دیگر بر عهده رسانه‌ها و عموم مردم است. ارتقای فرهنگ عمومی کشور و گسترش آن به مرزهای خارجی تنها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه همه دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور باید در این امر مشارکت داشته باشند.

حسینی بیان کرد: نتایج بیانگر این مطلب‌اند که حتی بسیاری از خواص از فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مانند تعداد کتاب‌ها و موسساتی که موفق به دریافت مجوز شده‌اند، بی‌اطلاع هستند چه برسد به عموم مردم. نمایشگاه تخصصی عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این فرصت را فراهم می‌کند تا همه افراد چه خواص و چه عوام از بخشی از عملکردهای این وزارتخانه در دولت دهم آگاهی کسب کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که این دولت یکی از پرکارترین و فعال‌ترین دولت‌هاست. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا با برپایی نمایشگاه تخصصی عملکرد و دستاوردهای خود، گوشه‌ای از این فعالیت‌ها را با عدد و رقم نشان دهد.

وی در پایان گفت: امیدوارم این نمایشگاه مقدمه‌ای برای انجام فعالیت‌های فرهنگی – هنری گسترده‌تر در سال‌های آینده باشد.

نمایشگاه تخصصی عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضایی به ابعاد یک هزار و 500 متر مربع در 22 بخش اصلی فردا (سه شنبه، 27 فروردین) در تالار وحدت افتتاح می‌شود و تا چهارشنبه (4 اردیبهشت) میزبان علاقه‌مندان است. در حاشیه این نمایشگاه دو نشریه تخصصی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد و همچنین ارایه محصولات فرهنگی، کتاب و سی‌دی با تخفیف بالا از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه به شمار می‌آیند.

نشست رسانه‌ای نمایشگاه تخصصی عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (26 فروردین) با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن سینمایی این وزارتخانه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط