سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
«مديريت رسانه‌های الکترونيکی» بر پیشخان کتابفروشی‌ها

کتاب «مدیریت رسانه‌های الکترونیکی» نوشته «پیترکی. پرینگل» و «مایکل اف. استار» با ترجمه علی‌اکبر فرهنگی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط ‌عمومی ‌انتشارات سروش، این اثر با هدف آماده‌سازی مدیران رسانه‌ها در آینده و آشناسازی آن‌ها با پیچیدگی‌هایی که از مشخصات محیط رسانه‌های الکترونیکی روز قلمداد می‌شود، تدوین شده است.

نویسندگان در فصل نخست با عنوان «مدیریت ایستگاه رادیو تلویزیونی» مدیریت را فرایندی برای برنامه‌ریزی، سازماندهی، نفوذگذاری و نظارت تعریف می‌کنند که اهداف سازمانی را با استفاده هماهنگ از نیروهای انسانی و مادی محقق می‌کند. این نویسندگان معتقدند مدیر سازمان‌های رادیو تلویزیونی در اجرای وظایف خود در نقش‌های بین فردی، اطلاعاتی و تصمیم‌گیری ظاهر می‌شود و به مهارت‌های فنی، انسانی و مفهومی‌ همراه با ویژگی‌های فردی نیاز دارد.

فصل دوم با عنوان «مدیریت مالی» به بررسی روش‌های آماده‌سازی گزارش مالی که به مدیران ارایه می‌شود و معانی واژه‌های تخصصی مالی مورد استفاده در رسانه‌های الکترونیکی می‌پردازد.

فصل سوم منابع انسانی را موضوع خود قرار می‌دهد که برای یک ایستگاه رادیو تلویزیونی ارزش و اعتبار بسیار دارد. مدیریت منابع انسانی به انجام همه امور مربوط به کارکنان چون آشنا کردن آن‌ها با محیط کار، کارآموزی و بهبود تخصص‌ها و پیشرفت علمی ‌و عملی کارکنان، جبران مخارج و هزینه‌ها و ایمنی و سلامت و روابط کارکنان معطوف است.

نویسندگان در فصل چهارم با عنوان «برنامه‌ریزی پخش در ایستگاه‌های رادیو تلویزیونی» مسایل مرتبط با پخش، نقش واحد برنامه‌ها و مسوولیت‌های مدیر برنامه‌ها و کارکنان، انواع برنامه‌های رادیو تلویریونی و منابع تامین راهبردهایی را که برای پخش آن‌ها حداکثر تاثیرگذاری به کار رفته می‌شود، بررسی کرده‌اند.

«فروش زمان تبلیغات» عنوان و موضوع فصل پنجم است که وظایف اداره فروش و مسوولیت‌ها و ویژگی کارکنان این اداره و فروش زمان به آگهی‌دهندگان محلی، منطقه‌ای و ملی و شیوه‌های تحقیق و کاربرد تحقیق در فروش را شرح می‌دهد.

شرح مسوولیت‌ها و ویژگی‌های مدیر تبلیغاتی و بازاریابی، تهیه طرح تبلیغاتی و اهداف و روش‌های تبلیغاتی موثر بر بینندگان و شنوندگان موضوع فصل دیگری از این کتاب با عنوان «تبلیغات و بازاریابی شبکه‌های رادیو تلویزیونی» است.

در فصل هفتم که «مقررات پخش برنامه‌های رادیو تلویزیونی» نام دارد، خوانندگان با شرایط صدور مجوز از طریق کمیسیون ارتباطات فدرال و نحوه گزارش‌دهی به آن و سیاست‌های کمیسیون ارتباطات فدرال درباره مالکیت، برنامه‌ها، اعلان‌ها، آگهی‌های بازرگانی و مقررات کمیسیون ارتباطات فدرال درباره ابتذال، خشونت، مسابقه‌ها، فریب‌کاری و تبلیغات سیاسی آشنا می‌شوند.

همچنین فصل هشتم این کتاب به مدیریت سامانه تلویزیونی کابلی، فصل نهم مدیریت ایستگاه رادیو تلویزیونی عمومی و فصل پایانی آن ورود به عرصه رسانه‌های الکترونیکی می‌پردازد.

چاپ نخست «مديريت رسانه‌های الکترونيکی» با شمارگان یک‌هزار نسخه، ۶۰۰ صفحه و بهای 24 هزار تومان توسط انتشارات سروش منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها