سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
تشریح فراز و نشیب‌های زندگی در «چهار فصل عشق»

سیمین موحد ترجمه جلد نخست مجموعه «چهار فصل عشق» نوشته گری چاپمن را به پایان برد. چاپمن در این اثر فراز و نشیب روابط زوجین را به طبیعت تشبیه کرده است.-

موحد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این اثر توضیح داد: این مجموعه چهار جلدی فراز و نشیب‌های روابط زوجین را به تغییرات طبیعت در چهار فصل تشبیه می‌کند و از این طریق می‌کوشد زوجین با مسایل‌شان راحت‌تر کنار بیایند. بر این اساس مجموعه مذکور در چهار جلد بهار، تابستان، پاییز و زمستان تدوین شده است.

وی افزود: به عقیده چاپمن خلق و خوی انسان‌ها را نیز می‌توان مانند طبیعت دستخوش تغییرات دانست، تغییراتی که در روابط انسانی نیز خود را نشان می‌دهند. پیش از این مجموعه «پنج زبان عشق» از این نویسنده را ترجمه کرده‌ام. 

موحد ادامه داد: هر رابطه‌ای چهار فصل دارد، برای مثال زن و مردی که عاشق یکدیگرند ممکن است طی زمان عشق‌شان به سردی بگراید اما دوباره مانند قبل شوند. این مجموعه به مخاطبانش کمک می‌کند که طبیعت یک رابطه را دریابند تا از این طریق بتوانند ساده‌تر با مسایل و مشکلاتشان کنار بیایند و آن‌ها را حل کنند.

وی به استفاده از کتاب‌های چاپمن در برخی مراکز مشاوره در ایران اشاره کرد و گفت: با وجودی که این مجموعه توسط نویسنده‌ای نوشته شده که متعلق به فرهنگ دیگری است اما از آن‌جایی که روابط انسانی در تمام نقاط دنیا مشابه هم هستند، این اثر می‌تواند تا اندازه زیادی پاسخ‌گوی مسایل زندگی زوج‌‌های ایرانی نیز باشد.

موحد یادآور شد: این اثر پر از نمونه‌ها و تمرین‌هایی است که زوجین را در استفاده بهتر از آن کمک می‌کند. تمرین‌های این مجموعه بر این اساس‌ است که برای مثال اگر نشانه‌های پاییز و زمستان را در رابطه‌مان دیدیم چه اقدامی انجام دهیم. 

مجموعه «چهار فصل عشق» را انتشارات ویدا منتشر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها