پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰
«فرزند ایران» به کتابفروشی‌ها آمد

نخستین رمان میرجلال‌الدین کزازی با عنوان «فرزند ایران» منتشر شد. این کتاب براساس زندگی فردوسی، شاعر نامدار ایرانی نوشته شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب در روزهای گذشته از سوی انتشارات معین تهران روانه بازار شده است و به گفته مولف اثر، زیست‌نامه فردوسی، سراینده شاهنامه است.

این کتاب دارای سه بخش اصلی است با نام‌های «دیباچه»، «فرزند ایران» و «یادداشت‌ها» که در بخش «فرزند ایران» به مراحل زندگی ابولقاسم فردوسی و داستان‌های برجسته شاهنامه و رویدادهای مهم زندگی سراینده شاهنامه پرداخته شده است.

کزازی چندی پیش درباره «فرزند ایران» به «ایبنا» گفته است: «اين كتاب بر سه پايه بنياد گرفته است؛ شاهنامه، نکته‌هايی كه نويسندگان زيست‌نامه‌ها (تذکره‌ها) درباره فردوسی نوشته‌اند و پندار خودم. در بخش‌هايی از اين داستان كه بر پايه افسانه استوار است، فردوسی را در كنار پدر، مادر، همسر يا فرزندانش نشانده‌ام كه گفت‌وگوهایی گاه درازدامان میان آن‌ها درمی‌گيرد. منش و كنش فردوسی را بيشتر در اين گفت‌وگوها نشان داده‌ام.»

به گفته كزازی، ديدگاه‌ها، انديشه‌ها،‌ شيوه سخنوری و پيوند فردوسی با تاريخ ايران در اين گفت‌وگوها آشكار شده است. 

در بخشی از کتاب آمده است: «فرزند برومند ایران بدین‌سان می‌شنود و می‌خواند و می‌اندیشید و می‌پژوهید و می‌بالید. نیز، در کنار دانش و ادب و اندیشه، هنرها و شایستگی‌هایی دیگر را که جوانان را می‌زیبید و به کار می‌آمد، می‌آموخت و می‌ورزید. اسب می‌تاخت و گوی می‌باخت و تیخ می‌آخت و تیر می‌انداخت.»

«فرزند ايران» در 198 صفحه، با شمارگان دو هزار نسخه و بهای هشت‌هزار و 500 تومان از سوی انتشارات معين منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط