جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
راه‌اندازی بخش روشندلان کتابخانه اسکو

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسکو در استان آذربایجان شرقی از اقدام این اداره برای راه‌اندازی بخش روشندلان کتابخانه شهر اسکو خبر داد.-

کیاوش بهمن‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: برای راه‌اندازی این بخش رایزنی‌هایی را با اداره بهزیستی شهرستان انجام داده‌ایم و تفاهمنامه کتبی این اقدام سه‌شنبه(22 اسفندماه) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان با حضور مسوولان بهزیستی شهرستان منعقد خواهد شد.

وی با بیان این‌که می‌کوشیم اقدامات اولیه راه‌اندازی بخش نابینایان کتابخانه «شهید مطهری» اسکو را تا پایان سال 1391 انجام دهیم، گفت: اینک برای این بخش سه هزار عنوان کتاب گویا، هشت لوح فشرده (دی وی دی) خریداری کرده‌ایم. کتابخانه مرکزی شهرستان تبریز هم یک هزار جلد کتاب گویا در اختیار این اداره قرار داده است. می‌کوشیم تا به این افراد خدمات کتابخانه‌ای رایگان را ارایه دهیم و امکانات کتابخانه «شهید مطهری» را نیز تجهیز کنیم.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسکو بیان کرد: کتابخانه مرکزی تبریز برای تجهیز کردن منابع این بخش با چهار هزار جلد کتاب گویای دیگر و همچنین ارایه تجربیات خود به این اداره قول داده است.

وی اظهار کرد: 58 نفر کم‌بینا و نابینا در شهرستان اسکو زندگی می‌کنند که برخی از آنان بی‌سوادند. برای آموزش خط بریل به این افراد از حمایت اداره بهزیستی شهرستان و کتابخانه مرکزی تبریز بهره‌ خواهیم برد.

وی یادآور شد: کتاب‌های گویا تنها برای روشندلان کاربرد ندارد، بلکه رانندگان،‌ مسافران و کسانی که فرصت خواندن کتاب را ندارند، می‌توانند از این آثار بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط