دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
«بازشناسی و تحلیل استراتژیک بازار کشورهای اسلامی» کتاب شد

«بازشناسی و تحلیل استراتژیک بازار کشورهای اسلامی» اثر «مارین مارینوف» با ترجمه گروهی از نویسندگان و مترجمان منتشر شد. این اثر به بررسی و شناخت بازاریابی نوظهور و کاربردهای واقعی اصول بازاریابی کشورهای منطقه می‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مولف کتاب، بازار تجاری را به مثابه یکی از مولفه‌های قدرت کشورها در نظر می‌گیرد و معتقد است که بازشناسی و شناخت راهبردهای بازار اهمیت ویژه‌ای در رقابت تجاری و سیاست بین‌المللی دارند.

نویسنده اثر در شمار استادان مشهور بازاریابی و تجارت خارجی به شمار می‌آید که تحقیقات وسیعی در حوزه بازاریابی و سرمایه‌گذاری خارجی در بازارهای نوظهور انجام داده و مقالات متعددی را در همایش‌های بین‌المللی ارایه کرده است.

وی در این کتاب ضمن ارایه دستاوردهای پژوهش‌های منطقه‌ای آمارهایی را برای تایید مطالب و امکان مقایسه داده‌ها بیان کرده است که بر ارزش علمی کتاب می‌افزاید.

از دیگر ویژگی‌های «بازشناسی و تحلیل استراتژیک بازار کشورهای اسلامی» می‌توان به ارایه تاریخچه‌ای در ابتدای هر بخش اشاره کرد که ذهن مخاطب را برای آشنایی با مناطقی که بازاریابی در آن‌ها بررسی شده است، نزدیک‌تر می‌سازد و ضمن آگاهی از شرایط سیاسی و اجتماعی عوامل بسترساز رخدادهای این حوزه را بازگو می‌کند. 

بهمن حاجی‌پور، سجاد شمسی‌گوشکی و سیدمهدی محمدی مترجمان کتابند. آن‌ها این نوشتار را در 10 فصل با عناوین «چالش‌های بازاریابی در کشورهای اسلامی»، «بازاریابی در آسیای مرکزی»، «بازاریابی در قزاقستان»، «بازاریابی در منطقه مغرب»، «بازاریابی در مراکش»، «بازاریابی در خاورمیانه»، «بازاریابی در کویت»، «بازاریابی در عربستان سعودی»، «بازاریابی در ایران» و «بازاریابی در کشورهای اسلامی آسیای جنوب شرقی» به زبان فارسی برگردان کرده‌اند. 

این مترجمان در مقدمه کتاب ضمن معرفی مولف و گروه علمی که در نگارش این تحقیق به او کمک رسانده‌اند، نگاه حاکم بر اندیشه آن‌ها در بررسی اسلام را اسلامی معرفی کرده‌اند که با سکولاریسم، تکثرگرایی، ارزش‌های دنیای غرب و توسعه به معنای مصطلح آن همخوانی دارد و حتی مدافع این ارزش‌هاست. با وجود آن که اسلام مورد نظر در این کتاب متاثر از نگاه اهل تسنن و ارزش‌های غربی است و امکان دارد بهره‌گیری از آن در فضای شیعی ایران اسلامی با مشکلاتی مواجه شود، با این همه به دلیل وجود اطلاعات دقیق درباره کشورهای اسلامی و بازارهای آن‌ها این اثر همچنان ارزش علمی خود را حفظ کرده و می‌تواند به مثابه منبع مناسبی در مطالعه بازار حوزه کشورهای اسلامی قرار گیرد.

نخستین چاپ کتاب «بازشناسی و تحلیل استراتژیک بازار کشورهای اسلامی» را انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) با شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه در 294 صفحه به بهای 55 هزار ريال روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها