چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰

پاپ بندیکت شانزدهم اواخر فوریه از مقامش کناره‌گیری می‌کند. انتشار این خبر از رم دنیا را تکان داد. با این وصف ناشران آلمان مقابل این خبر موضع محتاطانه‌ای اختیار کردند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، از قرار معلوم انتشارات پاتلوخ نخستین انتشاراتی است که به این خبر که از رم منتشر شده واکنش نشان می‌دهد. اندکی پس از آن كه خبر استعفاي پاپ به مقر این انتشارات مونیخی رسید، مشخص بود که انتشارات دو کتاب «قدرت و ناتوانی در واتیکان» اثر کریستا کرامر فون رایسویتس و «در برابر توفان- پاپ بندیکت شانزدهم و کلیسای او 2013- 2005» نوشته الکساندر کیسلر را جلو خواهد انداخت. اکنون پاتلوخ اعلام کرده که به سرعت این کتاب‌ها را به چاپ خواهد رساند و آن ها را در تاریخ 14 مارس (24 اسفند) روانه کتابفروشی‌ها خواهد کرد. 

اما در این بین انتشارات هردر، ناشر کتاب‌های پاپ و انتشارات سن الریخ هنوز تصمیم نگرفته‌اند که چه واکنشی در قبال این مساله نشان دهند. در این بین مانوئل هردر مدیر انتشارات هردر در گفت‌وگویی اعلام کرد که از خبر استفای پاپ غافلگیر نشده است. او حدس مي‌زده که چنین اقدامی می‌تواند در پیش باشد. دیگر انتشاراتی هایی که کتاب‌هایی در مورد پاپ را در برنامه خود دارند باستای لوبه، کوزل، پاپیروسا، روت بوخو شونیگ هستند. 

یوزف راتسینگر از سال 2005 به عنوان پاپ بنديك شانزدهم ریاست کلیسای کاتولیک را عهده دار شد. استعفای وی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را به فکر واداشت و البته در عین حال به عنوان بزرگترین سوژه مطبوعاتی سال مطرح شد. این خبر برای انتشاراتی های آلمان تاثیرات متفاوتی را در پی داشت و بیش از همه برای انتشارات هردر اثر مثبتی داشت زیرا باعث افزایش فروش کتاب‌های پاپ چون مجموعه کتاب‌های«مسیح ناصری» شده است. در هر صورت یوزف راتسینگر در زمان تصدی مقام پاپی، نویسنده پر کاری بود و با آثار و نظریاتش موجی از انتشار دیگر کتاب‌های کلیسایی را به راه انداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها